Globális környezeti problémák Európában a 21.században

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tótváradi Enikő
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:EU környezetvédelmi politika
fenntartható fejlődés
klímaváltozás
környezetszennyezés
környezetvédelmi irányelvek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28013

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg28013
005 20220825121839.0
008 210117suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tótváradi Enikő 
245 1 0 |a Globális környezeti problémák Európában a 21.században  |c Tótváradi Enikő  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Mit tehetnénk a jelenleg fennálló helyzetben, hogy javítsuk az esélyeinket és megvalósítsunk egy szélesebb körű társadalmi összefogást? Ezekre a kérdésekre kerestem  a választ elsősorban a szakdolgozatomban. A szakdolgozatomat az alábbi gondolatmenetet követve 8 fő részre tagoltam. A dolgozatom első része szakirodalmi áttekintésről szól, ezen belül is öt fő témát kívánok majd részletesen feldolgozni. Az első két részben a jelenleg zajló 2 legnagyobb környezeti problémára fogok kitérni, az ózonvékony elvékonyodására és a globális felmelegedésre. A harmadik és negyedik fejezetben az erőforrások hatékonyságáról és a környezetszennyezés hatásairól és az újrahasznosításról fogok szót ejteni. Az ötödik részben a biodiverzitás csökkenése és az erdőirtás kérdése lesz a téma, majd teszek egy kitekintést két Európán kívüli esetre, ahol megjelentek a globális felmelegedés jelei. A hatodik részben az európai uniós célokat fogom felvázolni, hogy milyen kilátások vannak 2020, 2030 és 2050-re, illetve a Covid-19 vírus milyen hatással van a környezet alakulására és a légszennyezettségre. A hetedik fejezetben két környezetvédelmi szervezetről fogok beszélni és a fenntartható fejlődés jelenlegi helyzetéről Európában. Végül dolgozatomat egy primer kutatással zárom, ahol európai uniós személyeket kérdeztem a környezeti szokásaikról és jelenleg zajló globális szintű problémákról. Kiemeltem a környezeti nevelés fontosságát, ami a tézisem egyik fontos részeleme. A környezeti nevelés az oktatás minden területén lényeges feladatnak számít. Az energiahordozók, az üvegházhatás, az ózonréteg károsodása, az ökológiai lábnyom, a fenntartható fejlődés és a társadalmi felelősségvállalás kiemelt helyen szerepel. A felnövekvő nemzedéknek ismernie és becsülnie kell az életformák gazdag változatosságát a természetben és a kultúrában.  Cél, hogy a természet és a környezet ismeretén és szeretetén alapuló környezetkímélő, értékvédő, a fenntarthatóság mellett elkötelezett magatartás váljék meghatározóvá a tanulók számára. A legfőbb cél a megfelelő életkörülmények elérése, biztosítása  és megtartása. A gazdasági feltételeket úgy kell biztosítanunk, hogy közben a környezeti feltételeket is megőrizzük. Törekedjünk arra, hogy megfelelő életszínvonalat teremtsünk és elérjük a társadalmi jólét állapotát.Vegyük figyelembe, hogy nem csak magunkért tartozunk felelősséggel, hanem gyeremeikeinkért és unokáinkért is! És ne feledjük: Földünk csak egy van! 
695 |a EU környezetvédelmi politika 
695 |a fenntartható fejlődés 
695 |a klímaváltozás 
695 |a környezetszennyezés 
695 |a környezetvédelmi irányelvek 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28013/1/BUDAPESTI-GAZDAS%C3%81GI-EGYETEM-Automatikusan-helyre%C3%A1ll%C3%ADtva-Automatikusan-helyre%C3%A1ll%C3%ADtva-2.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28013/2/Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz%20%281%29.pdf  |z Dokumentum-elérés