Globális környezeti problémák Európában a 21.században
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | EU környezetvédelmi politika fenntartható fejlődés klímaváltozás környezetszennyezés környezetvédelmi irányelvek |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/28013 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg28013 | ||
005 | 20220825121839.0 | ||
008 | 210117suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Tótváradi Enikő | |
245 | 1 | 0 | |a Globális környezeti problémák Európában a 21.században |c Tótváradi Enikő |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Mit tehetnénk a jelenleg fennálló helyzetben, hogy javítsuk az esélyeinket és megvalósítsunk egy szélesebb körű társadalmi összefogást? Ezekre a kérdésekre kerestem a választ elsősorban a szakdolgozatomban. A szakdolgozatomat az alábbi gondolatmenetet követve 8 fő részre tagoltam. A dolgozatom első része szakirodalmi áttekintésről szól, ezen belül is öt fő témát kívánok majd részletesen feldolgozni. Az első két részben a jelenleg zajló 2 legnagyobb környezeti problémára fogok kitérni, az ózonvékony elvékonyodására és a globális felmelegedésre. A harmadik és negyedik fejezetben az erőforrások hatékonyságáról és a környezetszennyezés hatásairól és az újrahasznosításról fogok szót ejteni. Az ötödik részben a biodiverzitás csökkenése és az erdőirtás kérdése lesz a téma, majd teszek egy kitekintést két Európán kívüli esetre, ahol megjelentek a globális felmelegedés jelei. A hatodik részben az európai uniós célokat fogom felvázolni, hogy milyen kilátások vannak 2020, 2030 és 2050-re, illetve a Covid-19 vírus milyen hatással van a környezet alakulására és a légszennyezettségre. A hetedik fejezetben két környezetvédelmi szervezetről fogok beszélni és a fenntartható fejlődés jelenlegi helyzetéről Európában. Végül dolgozatomat egy primer kutatással zárom, ahol európai uniós személyeket kérdeztem a környezeti szokásaikról és jelenleg zajló globális szintű problémákról. Kiemeltem a környezeti nevelés fontosságát, ami a tézisem egyik fontos részeleme. A környezeti nevelés az oktatás minden területén lényeges feladatnak számít. Az energiahordozók, az üvegházhatás, az ózonréteg károsodása, az ökológiai lábnyom, a fenntartható fejlődés és a társadalmi felelősségvállalás kiemelt helyen szerepel. A felnövekvő nemzedéknek ismernie és becsülnie kell az életformák gazdag változatosságát a természetben és a kultúrában. Cél, hogy a természet és a környezet ismeretén és szeretetén alapuló környezetkímélő, értékvédő, a fenntarthatóság mellett elkötelezett magatartás váljék meghatározóvá a tanulók számára. A legfőbb cél a megfelelő életkörülmények elérése, biztosítása és megtartása. A gazdasági feltételeket úgy kell biztosítanunk, hogy közben a környezeti feltételeket is megőrizzük. Törekedjünk arra, hogy megfelelő életszínvonalat teremtsünk és elérjük a társadalmi jólét állapotát.Vegyük figyelembe, hogy nem csak magunkért tartozunk felelősséggel, hanem gyeremeikeinkért és unokáinkért is! És ne feledjük: Földünk csak egy van! | |
695 | |a EU környezetvédelmi politika | ||
695 | |a fenntartható fejlődés | ||
695 | |a klímaváltozás | ||
695 | |a környezetszennyezés | ||
695 | |a környezetvédelmi irányelvek | ||
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28013/1/BUDAPESTI-GAZDAS%C3%81GI-EGYETEM-Automatikusan-helyre%C3%A1ll%C3%ADtva-Automatikusan-helyre%C3%A1ll%C3%ADtva-2.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28013/2/Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz%20%281%29.pdf |z Dokumentum-elérés |