Technológiai válság a járműiparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szekeres Éva Stefánia
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:gépjármű értékesítés
gépjárművek
gyártás
gyártásfejlesztés
járműipar - gépjárműipar
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28038

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg28038
005 20210117055618.0
008 210117suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szekeres Éva Stefánia 
245 1 0 |a Technológiai válság a járműiparban  |c Szekeres Éva Stefánia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom célja bemutatni milyen technológiai fejlődésen fog a járműiparágazat végbe menni megoldásokkal enyhítve az ökonómiai válságot, illetve ismertetni a végbement változásokat. Diplomamunkám középpontjában az a feltételezés áll, miszerint a világ, amelyben élünk felgyorsult és folyamatos változásokon megy át. Témaválasztásom időszerűségét az a kíváncsiság ösztönözte, mely érdeklődve várja milyen technológiai fejlődésen fog a járműiparágazat végbe menni megoldásokkal enyhítve az ökonómiai válságot. Kutatásaim során látszik, hogy ez a kérdéskör rendkívül összetett és sok szálon fut. Dolgozatomban törekedtem a befolyásoló tényezők bemutatására, illetve feltárni a válaszokat merre tart a járműipar jövője és milyen főbb okok indikálták a változásokat.  A szakirodalom mellett, megvizsgáltam több internetes forrásból származó statisztikát, ezáltal kutatva a gzadasági- és piaci változások hatását. Az Európai Unió által kiadott tanulmányok áttekintése alapján, lehetőségem nyílt az érintett környezetvédelmi szabályozások ismertetésére. A mélyinterjú során célom, hogy megállapításokat tegyek arra, hogy az elektromos és hibrid járművek mindennapi életben elengedhetetlen karbantartási háttere biztosított-e, illetve felmérjem az ezzel foglalkozó cégek és vállalatok felkészültségét. Dolgozatom első részeiben a bevezetést követően, célom megismertetni az autóipar kezdeti lépéseit mely során elindult a sorozatgyártás. A Piaci helyzetkép témakör felöleli azokat az új tényezőket melyek nagyban formálják az autóipart. A dolgozat ezen része hivatott elővezetni, mely környezetvédelmi szabályozások helyeznek egyre nagyobb nyomást az autók gyártóira és ez hogyan kötődik a globális klímaváltozáshoz.  Természetesen szükséges megemlíteni azon kritikus időszakokat lásd 2008-as válság és 2020-as koronavírus válság melyek az autóipart szélsőséges helyzetbe hozta. A válságot követően a globális piaci viszonyok megváltoztak, amely során felmerül a kérdés Kína piacvezető szerepe kapcsán.  Annak érdekében, hogy átfogó képet kaphassunk miért is szabályozzák ilyen erősen a járműipari ágazat gyártási- és értékesítési elképzeléseit elengedhetetlen, hogy ki ne térjünk arra a tényre, hogy a járműipar mennyiben járul hozzá a környezetszennyezéshez. Ezt követően a további fejezetekben ismertetem kutatásaim anyagát az érintett környezetvédelmi tényezőkről és további szabályozásokról, illetve nagy hangsúlyt igyekszem fektetni ennek fontosságára. Dolgozatomban felvetek, több olyan dilemmát melyek igazolják, vagy éppen cáfolják az újnak gondolt elektromos technológia létét és hatékonyságát. Az elektromos technológia kapcsán fontosnak tartottam megemlíteni az újrafelhasználást, mely visszafelé, de erősen befolyásolja a gyártást. A globális tényezők figyelembevételét követően tárgyaltam a magyarországi iparági helyzetet, illetve elhelyezkedését. Annak érdekében, hogy több nézőpontból is láttathassam a témát, fontosnak véltem multinacionális környezetből is szemlélni a változások hatásait. A Robert Bosch GmbH példáján jól látható milyen elképzelések születnek egy-egy helyzet vagy döntés kapcsán egy multinacionális vállalatnál. Végső soron, a  dolgozat összefoglalása a következtetések megfogalmazást fogja tartalmazni. Célom, hogy az olvasó megismerhesse a járműiparban megjelenő gazdasági változásokat és megértse a fenntarthatóság és ökológiai tudatosság fontosságát. 
695 |a gépjármű értékesítés 
695 |a gépjárművek 
695 |a gyártás 
695 |a gyártásfejlesztés 
695 |a járműipar - gépjárműipar 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28038/1/Technol%C3%B3giai%20v%C3%A1ls%C3%A1g%20a%20j%C3%A1rm%C5%B1iparban.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28038/2/Nyilatkozat%20st%C3%A1tuszr%C3%B3l.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28038/3/Szekeres%20Stef%C3%A1nia%20bizalmas.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28038/4/Szakdolgozat%20kutat%C3%A1si%20koncepci%C3%B3.pdf  |z Dokumentum-elérés