Fenntarthatóság, mint marketingeszköz a különböző szempontok érvényesülése több, vizsgált vendéglátóipari egységnél

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Flamich Attila
Other Authors: Lovasné Avató Judit
Format: Thesis
Kulcsszavak:CSR
Duna-régió
Dunakanyar
étterem
fenntarthatóság
környezetvédelem
marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28204

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg28204
005 20210208125709.0
008 210208suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Flamich Attila 
245 1 0 |a Fenntarthatóság, mint marketingeszköz  |b a különböző szempontok érvényesülése több, vizsgált vendéglátóipari egységnél  |c Flamich Attila  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Ha körül akarnánk írni a fenntarthatóság és a fenntartható fejlődés fogalmát, akkor sokféle szempontot kellene figyelembe vennünk. E fogalom három pilléren nyugszik. Ha megkérdezzük a hétköznap emberét, hogy szerinte mit jelent ez a szó, a legtöbbjének a környezetvédelem és a környezettudatosság jut az eszébe. Ez az egyik pillér, ezt egészíti ki a társadalmi és gazdasági fejlődés fenntarthatósága. Ma már tudjuk, hogy mindhárom fejlődési irány nagyon fontos, és egy vállalkozónak ezt figyelembe kell venni. Önmagában nehéz is lenne elemezni a három szempontrendszert, ezek feltétlenül egymást kiegészítve komplexen vizsgálhatók. Ha valaki egy vendéglátó egység nyitásán és üzemeltetésén gondolkodik, jó esetben hosszútávra tervez. A különböző erőforrások kiválasztásánál, illetve hosszútávú alkalmazásukkal nyilvánvalóan bebiztosítható a fenntarthatóság, mind gazdasági, mind környezetvédelmi szempontból. Ezen felül a társadalmi elfogadottság is lényeges cél lesz. A dolgozatban a Dunakanyarban lévő négy étterem vezetőinek és a vendégeinek a tapasztalatain keresztül próbálom feltárni azokat az eszközöket, melyek a fenntarthatóság legtágabb értelmezését követve szolgálják a fejlődést, illetve napjainkban még inkább a gazdasági értelemben vett szinten tartást a vendéglátásban. Emellett vizsgálat tárgya még a munkavállalók érintett csoportja is a társadalmi felelősségvállalás kontextusában…   
695 |a CSR 
695 |a Duna-régió 
695 |a Dunakanyar 
695 |a étterem 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a környezetvédelem 
695 |a marketing 
700 1 |a Lovasné Avató Judit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28204/1/Szakdolgozat%202020..pdf  |z Dokumentum-elérés