A COVID-19 világjárvány hatása az e-kereskedelemre, avagy a jövőben inkább online vásárolunk?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Badinszky Réka Gabriella
További közreműködők: Fenyvesi Dr. Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:COVID-19
e-kereskedelem
koronavírus
online vásárlás
vásárlási szokás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28227
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatomban a Covid-19 járvány e-kereskedelemre történő hatását mutatom be, különös tekintettel a fogyasztók megváltozott vásárlási szokásaira vonatkozóan. Kutatási kérdéseim: -          A fogyasztók hogyan viszonyultak a járvány miatt kialakult helyzethez? -          Milyen módon változott az offline-online vásárlások aránya? -          Az online vásárlások hogyan változtatták meg a fogyasztók különböző termékekhez jutásának időtartamát? -          A járvány milyen hatást gyakorolt a fogyasztók külföldről történő rendeléseire? -          A kialakult helyzet befolyásolja-e az online vásárlások fizetési módjának szerkezetét? Kutatásom során egyaránt alkalmazok primer és szekunder kutatást. Az utóbbinál meglévő kutatásokra, statisztikai adatokra támaszkodtam. Primer kutatásom során az adatokat egy online kérdőív segítségével és néhány kereskedelmi tevékenységet folytató vállalat munkatársaival készített mélyinterjú alapján gyűjtöttem össze. Az adatokat a Microsoft Excel táblázat és az IBM SPSS Statistics 26 segítségével elemeztem. Legfőbb kutatási eredményeim szerint a járvány kitörése után a megkérdezettek -          az online vásárlást biztonságosnak tartják (> 80%); -          attól tartanak a leginkább, hogy családtagjuk megbetegszik, hozzátartozójukat elveszítik; -          által online leginkább keresett terméktípusok: a „ruházat, cipő, táska”, és a „készételek”; -          elsősorban a bankkártyás fizetést használják és megrendeléskor fizetnek; -          a külföldről történő rendeléseiket csökkentették; -          állítása szerint az online rendelések átlagos szállítási ideje 3-5 nap.