Mattering brands

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Takács Eliána Gréta
Other Authors: Papp Vanda
Format: Thesis
Kulcsszavak:célvezérelt márka
CSR
purpose-driven márkastratégia
szeretetmárka
társadalmilag releváns márka
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28231
Description
Abstract:Miben különbözünk a többi hozzánk hasonló arculatú vállalattól? Miért van ránk szükség? Észrevennék a fogyasztók a hiányunkat? Miért jöttünk létre? Ezek a kérdések döntő fontosságúak egy vállalat hosszútávú fennmaradásának és sikerességének a szempontjából, éppen ezért szakdolgozatomban olyan vállalkozásokat vizsgáltam meg, melyek alaptevékenysége közvetlenül egy társadalmi célt szolgál, és az értékeik és céljaik mentén építik fel működésüket. A tanulmányom során a célvezérelt márkák, másnéven a purpose-driven brand-ek vállalati társadalmi felelősségvállalástól (CSR), szeretetmárkától (lovemark) és purpose-washingtól való eltérését kutatom, és nemzetközi szintű jó gyakorlatokat mutatok be. Primer kutatásomban egyrészről kérdőíves kutatás segítségével térképezem fel az emberek márkákkal kapcsolatos attitűdjét, a társadalmilag releváns márkák ismertségét és a róluk alkotott képet. Mindezeken túl két hiteles márka magyarországi leányvállalatának márkaszakértőjével készítettem mélyinterjút, melyek segítségével a purpose-driven márkastratégia rejtelmeibe és kihívásaiba is bepillantást nyerhetünk.