Franchising a magyar élelmiszer-kiskereskedelemben, fókusz a SPAR modelljén

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tuboly Konrád
További közreműködők: Németh Dr. Patrícia
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:belföldi üzleti tevékenység
e-kereskedelem
élelmiszer-kereskedelem
érvényesülés
franchise
üzleti élet
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28249
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom témaválasztásánál fontos szerepet játszott, hogy olyan témát válasszak, ami felkelti az emberek érdeklődését, aktuális, valamint kapcsolódik a jelenlegi tanulmányaimhoz és eddigi munkatapasztalataimhoz. Végül a magyarországi franchise rendszerek, azon belül pedig részletesen a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. (dolgozatomban továbbiakban: SPAR) franchise rendszerének bemutatását, lehetőségeinek megvizsgálását, azok kiaknázatlan lehetőségeinek feltárását választottam, illetve arra kerestem a választ, hogy egy kívülálló kereskedőnek megéri-e becsatlakozni a SPAR franchise rendszerébe. Próbáltam utána járni, hogy mennyire lehet sikeres egy ilyen üzleti modell, milyen haszna származhat ebből a franchise átadónak, illetve franchise átvevőnek. Az alapképzésemet a SPAR duális hallgatójaként volt szerencsém elvégezni az egyetemen, így elég mély rálátást kaphattam a szervezet felépítéséről, a tevékenységi folyamatok megismeréséről. Betekintést szerezhettem a franchise osztály mindennapjaiba. Lehetőségem volt részt venni teljesen új üzletek nyitási folyamatainak megszervezésében, a 0. naptól egészen a nyitás napjáig történő munkafolyamatokban. Az alapképzésem ideje alatt, a duális képzés részeként volt szerencsém megismerni az írországi SPAR franchise üzleteket közelebbről, így nem csak a magyar, hanem egy teljesen más, nyugati környezetben lévő, de hasonló mechanizmusú cégcsoport mindennapjaiba is belátást nyerhettem.