A projektoktatás a szakképző iskolákban
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | eszközök kooperatív módszer oktatásmódszertan projektmódszer Projektoktatás |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/28319 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg28319 | ||
005 | 20210208130300.0 | ||
008 | 210208suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Palaticzky Anett | |
245 | 1 | 2 | |a A projektoktatás a szakképző iskolákban |c Palaticzky Anett |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Összefoglalás: A projektben oktatni szakmát egy új változás, amitől eleinte mindenki megijedt és kérdések egész sorozatát vetette fel. Ezekre a kérdésekre megkaptuk részben vagy egészben a válaszokat. Én optimistán nézek előre. A sikeres és hatékony projektoktatásnak nagyon sok feltétele és eszköz szükséglete van, ami szerintem mindenkinek többé kevésbé rendelkezésére áll. Abból kell gazdálkodnunk, amink van akkor leszünk kreatívak. Figyelembe kell vennünk a diákok képességeit, családi hátterét. Nálunk többségében hátrányos helyzetű diákok tanulnak, köztük nagyon sok, akik nehéz körülmények között élnek, az ő lehetőségeik nagyon korlátozottak. Egy- egy projektnél ez a tényező nagyon befolyásoló lesz. Nagyon kell, majd őket dicsérni és motiválni. A képességeikhez mérten kell majd őket oktatni, értékelni. Módszertanilag és eszközileg is jobban fel kell készülni. Egy módszertani továbbképzés is jó lenne, de az egész iskola oktatóira kiterjesztve. Ahogy a technológia és a gyerek állomány változik úgy kell majd nekünk is változtatni és a régi módszereket elhagyni és újakat elsajátítani. A vizualitásra és digitalizációra kell helyeznünk a hangsúlyt. Törekednünk kell a kreativitásra a frontális tanítást váltsa fel a kooperativitás és projektmódszer. Tanulni a diák csak akkor fog, ha a tudáshoz vezető úton dolgozni is fog, nem csak egész órán jegyzetelni és unottan nézni. Lesznek kollégák, akik pesszimisták és ellenállók lesznek és nem tudják majd a változást elfogadni, nekünk őket segíteni kell majd, de úgy gondolom, ha látják a jó eredményeket előbb utóbb csatlakozni fognak és értékes gondolatokkal gazdagítanak majd minket, akik ebben a formában oktatunk majd. Egy lehetőség és egyben kihívás most számomra, hogy megmutassam képes vagyok ebben a formában szakmát tanítani. Sok ötletem van már most és a képzeletemnek csak az anyagi lehetőségek szabnak határt. Egy új változáson megyünk át nem csak mi szakoktatók, de a gyerekek is. Úgy vélem, ha a gyerekek tetszését elnyerjük és partnerek lesznek akkor sikeresek és eredményesek lesznek ezek a projektek. Együtt érhetünk csak el jó eredményeket. Ezt a témát érdemes lenne majd a tanév végén újból elővenni. A most elkészült kérdőívet alapul véve egy újat írni és abban megkérdezni a most megkérdezett szakoktatókat, hogy majd 1 tanév után hogyan látják a projektoktatást. | |
695 | |a eszközök | ||
695 | |a kooperatív módszer | ||
695 | |a oktatásmódszertan | ||
695 | |a projektmódszer | ||
695 | |a Projektoktatás | ||
700 | 1 | |a Popcsa Anna Mária |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28319/1/Palaticzky%20Anett%20szakdolgozatGKYVKK.pdf |z Dokumentum-elérés |