A projektoktatás a szakképző iskolákban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Palaticzky Anett
További közreműködők: Popcsa Anna Mária
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:eszközök
kooperatív módszer
oktatásmódszertan
projektmódszer
Projektoktatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28319

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg28319
005 20210208130300.0
008 210208suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Palaticzky Anett 
245 1 2 |a A projektoktatás a szakképző iskolákban  |c Palaticzky Anett  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Összefoglalás: A projektben oktatni szakmát egy új változás, amitől eleinte mindenki megijedt és kérdések egész sorozatát vetette fel. Ezekre a kérdésekre megkaptuk részben vagy egészben a válaszokat. Én optimistán nézek előre. A sikeres és hatékony projektoktatásnak nagyon sok feltétele és eszköz szükséglete van, ami szerintem mindenkinek többé kevésbé rendelkezésére áll. Abból kell gazdálkodnunk, amink van akkor leszünk kreatívak. Figyelembe kell vennünk a diákok képességeit, családi hátterét. Nálunk többségében hátrányos helyzetű diákok tanulnak, köztük nagyon sok, akik nehéz körülmények között élnek, az ő lehetőségeik nagyon korlátozottak. Egy- egy projektnél ez a tényező nagyon befolyásoló lesz. Nagyon kell, majd őket dicsérni és motiválni. A képességeikhez mérten kell majd őket oktatni, értékelni. Módszertanilag és eszközileg is jobban fel kell készülni. Egy módszertani továbbképzés is jó lenne, de az egész iskola oktatóira kiterjesztve. Ahogy a technológia és a gyerek állomány változik úgy kell majd nekünk is változtatni és a régi módszereket elhagyni és újakat elsajátítani. A vizualitásra és digitalizációra kell helyeznünk a hangsúlyt. Törekednünk kell a kreativitásra a frontális tanítást váltsa fel a kooperativitás és projektmódszer. Tanulni a diák csak akkor fog, ha a tudáshoz vezető úton dolgozni is fog, nem csak egész órán jegyzetelni és unottan nézni. Lesznek kollégák, akik pesszimisták és ellenállók lesznek és nem tudják majd a változást elfogadni, nekünk őket segíteni kell majd, de úgy gondolom, ha látják a jó eredményeket előbb utóbb csatlakozni fognak és értékes gondolatokkal gazdagítanak majd minket, akik ebben a formában oktatunk majd. Egy lehetőség és egyben kihívás most számomra, hogy megmutassam képes vagyok ebben a formában szakmát tanítani. Sok ötletem van már most és a képzeletemnek csak az anyagi lehetőségek szabnak határt. Egy új változáson megyünk át nem csak mi szakoktatók, de a gyerekek is. Úgy vélem, ha a gyerekek tetszését elnyerjük és partnerek lesznek akkor sikeresek és eredményesek lesznek ezek a projektek. Együtt érhetünk csak el jó eredményeket. Ezt a témát érdemes lenne majd a tanév végén újból elővenni. A most elkészült kérdőívet alapul véve egy újat írni és abban megkérdezni a most megkérdezett szakoktatókat, hogy majd 1 tanév után hogyan látják a projektoktatást. 
695 |a eszközök 
695 |a kooperatív módszer 
695 |a oktatásmódszertan 
695 |a projektmódszer 
695 |a Projektoktatás 
700 1 |a Popcsa Anna Mária  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28319/1/Palaticzky%20Anett%20szakdolgozatGKYVKK.pdf  |z Dokumentum-elérés