WOZABAL Textile Vollversorgung GmBH & Co logisztikai tevékenységei

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pavlovics Szabina
További közreműködők: Zsupanekné Palányi Ildikó
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:áruforgalom (beszerzés, készletezés, értékesítés stb.)
termelés (tevékenység, ált.)
elosztás
hulladékgazdálkodás
panaszkezelési menedzsment
logisztika
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/2840

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg2840
005 20150904100425.0
008 150515suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Pavlovics Szabina 
245 1 0 |a WOZABAL Textile Vollversorgung GmBH & Co logisztikai tevékenységei  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Pavlovics Szabina 
520 3 |a A fél éves szakmai gyakorlatomat Ausztriában, Bad Hofgasteinben töltöttem el egy mosodai cégnél. WOZABAL-gyár nemcsak ebben a városban látja el a hotelek, kórházak és idősekotthonának a szennyesének a tisztítását, hanem Ausztriában még 7 nagyobb városban (köztük Klagenfurt és Linz), valamint Csehországban és Németországban is nyújt szolgáltatásokat a fogyasztók felé. A cégcsoport egy kis családi vállalkozásból fejlődött egy határon túl is tevékenykedő vállalattá. Bad Hofgastein Salzburg tartományban a Gastein-i völgyben található. Az itt megtalálható cégek mind a turisztikára alapozzák a szolgáltatásaikat, télen a síelőkre, nyáron pedig a kirándulókra. A mosás mennyisége a cégben szezonalitást mutat, hiszen a téli és a nyári szezonban sokkal több a vendége a hoteleknek, panzióknak, ezért természetesen a szennyes ruhák mennyisége is megnövekszik. A gyárban egy műszakban dolgoznak az alkalmazottak 6:55-től 15:40-ig, viszont főszezonban előfordul az is, hogy napi 9-10 órákat kell dolgozni. Primer kutatásom során egy SWOT-analízist végeztem el, mely után levonva a következtéseket megállapítható, hogy jelenleg a cég védekező stratégiát alkalmaz. Ez azért fontos, mert piacvezető pozícióban helyezkedik el a térségben,mert a vállalatnak nincsenek nagy versenytársai. A SWOT-analízison kívül elemeztem a vállalat sajátosságait a HIPI-elv szerint is, és mind a 4 jellemzőt (nem kézzel foghatóak, nem tárolhatóak, elválaszthatatlanság és változékonyság) bemutattam a cégre vonatkozóan. A szakdolgozatom célja a cég logisztikai tevékenységeinek a vizsgálata volt, úgy mint a : • beszállítási logisztika, • termelési logisztika, • elosztási logisztika, • hulladékkezelési logisztika. A beszállítási logisztikán belül foglalkoztam a hotelek, panziók, kórházak szennyesének a beszerzésével, valamint ezen kívül egyéb, a termeléshez szükséges anyagok, mint a mosószerek, műanyag szákok beszállításával is. A termelési logisztika részben a gyárban történő folyamatokat mutattam be részlegekre való lebontással ( mosóterem, szortír-szalag, „kis gép”, „nagy gép”, frottee, expedit). A részlegek közötti anyagáramlási folyamatokon kívül az információáramlási folyamatok fontosságát is bemutattam. Ebben a fejezetben a Just in Time rendszerek sajátosságaira is kitértem a cégre vonatkozóan, hiszen a vállalat is ezt a rendszert alkalmazza a termelés során. Az elosztási logisztika a termelés befejezését követően történik meg a cégnél, amihez a szükséges bemenő- és kimenő szállítólevelek jellemzőit is szemléltettem. A cég 6 sofőrrel valósítja meg a késztermékek kiszállítását egy heti tervezet alapján. A teherautókkal a soforők egy nap alkalmával töbször is fordulnak, és minden forduló egy gyűjtő-elosztó körjáratnak tekinthető. A hulladékgazdálkodási logisztika egyre nagyobb teret nyer a vállalatok, illetve a háztartások területén is. Ausztriában kötelező a hulladékot szelektíven gyűjteni és az erre vonatkozó szabályokat betartani. A fogyasztók számára, mint minden szolgáltatásnál nagyon fontos a megfelelő minőség. Ha nem az elvárt minőséget kapják a vevők, akkor az elégedtelenségüket úgy tudják a cégnél kifejezni, hogy a rosszul megítélt ruhaneműket egy úgynevezett reklamációs zsákban visszaküldik a gyárnak és utána kompenzációként ugyanolyan és ugyanannyi mosást kapnak vissza a szállítási díj elengedésével. Fontos a vállalat érdekében a panaszok megfelelő kezelése, mert így az elégedetlen vásárlókat is hűségessé lehet tenni. Szakdolgozatom zárásaként javaslatokat és ötleteket említettem meg a termelés optimalízására vonatkozóan, valamint, hogy hogyan lehetne a főszezonokban a 9 és 10 óra munkát, ami az alkalmazottak számára megerőltető, kiküszöbölni. 
695 |a áruforgalom (beszerzés, készletezés, értékesítés stb.) 
695 |a termelés (tevékenység, ált.) 
695 |a elosztás 
695 |a hulladékgazdálkodás 
695 |a panaszkezelési menedzsment 
695 |a logisztika 
700 0 2 |a Zsupanekné Palányi Ildikó  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/2840/1/pavlovics_szabina.pdf  |z Dokumentum-elérés