Az utazási irodák piaci helyzetét befolyásoló tényezők, különös tekintettel a szervezetlen utak térhódítására

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kovács Eszter
További közreműködők: Karsai Dr. Árpád
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:internet hatása
szervezetlen utak
szervezett utak
turizmus
utazási irodák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28493

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg28493
005 20210208135055.0
008 210208suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kovács Eszter 
245 1 3 |a Az utazási irodák piaci helyzetét befolyásoló tényezők, különös tekintettel a szervezetlen utak térhódítására  |c Kovács Eszter  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom készítése során arra a kérdésre kerestem a választ, hogy napjainkra már népszerűbbek-e a saját szervezésű utak, vagy továbbra is az utazási iroda által szervezett utak az elsődlegesek az utazók körében. Fő hipotézisem szerint az utazók a saját maguknak szervezett és foglalt utakat preferálják jobban, az irodák által szervezett csoportos és egyéni utakkal szemben. Ezen hipotézisemhez felállítottam kettő operatív hipotézist, melyek annak lehetséges okait vizsgálják. A felállított hipotézisem bizonyítására, primer forrásként készítettem egy online kérdőívet, mellyel célom az volt, hogy felmérjem, az utazók személyesen maguknak szerveznek szívesebben utakat, vagy utazási irodához fordulnak nyaralásuk megtervezésekor. A szervezett formában történő utaztatás a szakirodalmi áttekintésben is említett nehézségek, illetve hátráltató tényezők hatására vesztett a piaci jelentőségéből. A kérdőívemben megadott válaszok, vélemények, illetve a kínálati oldalról történt áttekintést követően elmondható, hogy hipotézisem elfogadható, hiszen az utazók elsődleges választása nem a szervezett formában történő utazás. Ennek hátterében az is áll, hogy folyamatosan több versenytárs lépett be melléjük a turisztikai piacra, mely egy egyre fokozódó versenyhelyzetet generált, melynek hatására már nehezebben tudták megtartani piaci részesedésük az utazási irodák. 
695 |a internet hatása 
695 |a szervezetlen utak 
695 |a szervezett utak 
695 |a turizmus 
695 |a utazási irodák 
700 1 |a Karsai Dr. Árpád  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28493/1/Szakdolgozat_Kov%C3%A1cs%20Eszter.pdf  |z Dokumentum-elérés