Gyógyszeripari marketingkommunikáció és annak fogyasztói megítélése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Korb Martin Alex
További közreműködők: Dobó Róbert
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
gyógyszerfogyasztás
gyógyszeripar
gyógyszerreklám
marketingkommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28518
Leíró adatok
Kivonat:Világunkban egyre fontosabb szerepet tölt be az egészségügy és ennek fejlődése. Egyre több gyógyszerreklámmal találkozunk évről évre. Tanulmányomban fényt derítek arra, hogy ehhez hogyan viszonyulnak a fogyasztók és hogyan hatnak a hirdetések rájuk. A fő kutatási kérdéseimmel kiderítem, hogy milyen mértékben informálódnak reklámokból az emberek, egy reklámban mi az érdekes/figyelemfelkeltő számukra, illetve a számomra legérdekesebb kérdés, hogy a gyártó céget brand-nek tekinthetik-e a fogyasztók a gyógyszerek területén (mint például az Apple esetében megfigyelhető márkahűség az Apple termékek iránt), és ezáltal nőhet-e a ragaszkodás egy adott gyógyszergyár különféle termékei iránt. Kérdőíves kutatásom azt mutatja, hogy a főként TV, de gyakran internetes hirdetésekben ismerkednek meg a termékekkel a fogyasztók és bár ezeket nem kedvelik, mégis az itt megismert termékeket vásárolják. Ezt az fókuszcsoportos interjú megerősíti, és kideríti, hogy nincs különösebb figyelemfelkeltő elem a gyógyszerreklámokban, de nagyon fontos hogy egyszerű legyen egy termék neve. Emellett megtudjuk, hogy a gyártó cég, mint brand, hatna a vásárlási döntésre, de egyelőre nem rendelkeznek elegendő ismerettel a fogyasztók.