A kreatív turizmus kínálatának vizsgálata Európában- fókuszban az irodalom

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mihalovics Izabel Katalin
További közreműködők: Petykó Dr. Csilla
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Barcelona
Európa
irodalom
kínálat
kreativitás
turizmus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28529

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg28529
005 20210208135257.0
008 210208suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Mihalovics Izabel Katalin 
245 1 2 |a A kreatív turizmus kínálatának vizsgálata Európában- fókuszban az irodalom  |c Mihalovics Izabel Katalin  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A kreatív iparágak hét területet érintenek, ezek az irodalom, a zene, a gasztronómia, a dizájn, a népművészetek, a filmművészet és a médiaművészetek. A turizmus e fajtájánál a passzív befogadás helyett a kreativitáson és az interakción van a hangsúly, a látogatók pedig azért keresik fel az adott kreatív kínálattal rendelkező desztinációt, hogy a kultúrával, a hagyományokkal és a helyi lakossággal találkozhassanak és ismerkedhessenek meg  A dolgozat fő célitűzése az, hogy megvizsgálja a kreatív turizmus kínálatát az irodalom területén. Ehhez öt európai nagyváros kínálatát vizsgálja meg és hasonlítja össze. A választott öt város, amelyek az UNESCO Creative Cities of Literature hálózat tagjai: Barcelona, Dublin, Edinburgh, Milánó és Óbidos. A városok esetében más-más irodalmi örökség adott, ami köré alakították ki a kínálatukat, ezért jó példája a különböző termékek bemutatására. A dolgozat az elemzés megalapozásaként a témát a globalizáció hatására kialakult trendek felől közelíti meg, megvizsgálja az általánosan ismert turizmus trendjeit, a kulturális turizmus és kreatív turizmus és városok általános jellemzőit, valamint az irodalmi turizmus jellemző kínálati elemeit is. A kutatás az alábbi kérdésekre keresi a választ: Hogyan hatott a globalizáció a turizmusra? Mik azok a fordulópontok, amik bekövetkeztek a kereslet igényeiben, ami a trend (kreatív turizmus) kialakulásához vezetett? Mik a kreatív turizmus azon sajátosságai, amely vonzza a keresletet? Miben nyilvánul meg a kreatív turizmus kínálata az irodalom területén? Az egyes városok kínálatára mik a jellemzők? Mik az esetleges hasonlóságok és különbségek?  
695 |a Barcelona 
695 |a Európa 
695 |a irodalom 
695 |a kínálat 
695 |a kreativitás 
695 |a turizmus 
700 1 |a Petykó Dr. Csilla  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28529/1/Szakdolgozat_Mihalovics-Izabel_A%20kreati%CC%81v%20turizmus%20ki%CC%81na%CC%81lata%CC%81nak%20vizsga%CC%81lata%20Euro%CC%81pa%CC%81ban-fo%CC%81kuszban%20az%20irodalom.pdf  |z Dokumentum-elérés