Zöld rendszámos autó tulajdonosok fogyasztói magatartása

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Angi Tamás Nimród
Other Authors: Kovács Dr. András
Format: Thesis
Kulcsszavak:európai marketing
fogyasztói magatartás
gépjármű
közlekedés
marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28595
Description
Abstract:A fenntartható mindennapi élet egyre nagyobb hangsúlyt kap, amelynek fontos része a közlekedés környezetbarátabbá tétele is.  Mivel az elektromos járművek működésénél nincs károsanyag kibocsátás, valamint megújuló energiával működnek, a tudatos, környezetbarát vásárlók számára ideális megoldás. ,Az elektromos motorok üzemanyag-hatékonysága a belsőégésű motorokkal szemben jóval kedvezőbb még akkor is,ha azokat nem megújuló forrásokból táplálják azokat. A technika fejlődésével és a társadalomban bekövetkező változásokkal az emberek és az áruk utaztatása az A pontból az út B pontjához  drasztikusan megváltozott,a gyorsasággal és pontossággal szembeni igény megnőtt. Elsősorban az  autóknál, de más járműveknél is, fontossá vált a  hatékonyság mellett a tisztább környezet, automatizáltabb működés.. Egyre többen nyitottak a telekocsizásra, az autómegosztásra is.. A mobilitás iránti igény növekedésével a közlekedési hálózat növekszik és egyre zsúfoltabbá válik. Ezen trendek mellett az elektromos járművek (akár hibridek, akár  teljesen elektromos) is egyre népszerűbbek.     Ezelőtt öt évvel, 2015-ben Magyarországon bevezették a zöldrendszámot, aminek köszönhetően a környezetbarát járművek értékesítés jelentősen megugrott. Az állam ösztönzőként ingyenessé tette a parkolást a zöldrendszámmal rendelkező autók számára, adókedvezményekben részesíti őket ( például cégautó adó mentes) és vásárlásukat támogatásokkal buzdítja. A mobilitás reformálása hazánkban is elkezdődött.