Reklámok gyerekekre gyakorolt hatásai

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Garancsi Lotti Réka
Other Authors: Hübner Andrea
Format: Thesis
Kulcsszavak:fejlődéslélektan
gyerekek
médiafogyasztási szokások
reklám
reklámpszichológia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28605
Description
Abstract:Szakdolgozatom témájaként a reklámok gyerekekre mért hatásainak vizsgálatát választottam. Ez egy hozzám közelálló terület, mert az egyetemi éveim során egyre inkább elkezdett érdekelni a reklámpszichológia, és sokat olvastam az évek alatt ehhez kapcsolódó könyveket. Aktuális témának találtam, mert a mai gyerekek mindennapjainak java részét kiteszi az elektronikus eszközök használata, ahol rengeteg reklámmal találkozhatnak. A tanulmányomban a reklám fogalmáról, gyerekek, mint fogyasztókról, magáról a reklámpszichológiáról írtam. Később kitértem a média gyerekekre mért hatásaira pszichológiai szempontból, végül néhány mondatban írtam a gyerekek megjelenítéséréről a reklámokban. Szakirodalmi áttekintésem után, egy kérdőíves kutatást végeztem el, az átláthatóbb eredmény érdekében. Olyan szülőket kértem fel a kérdőív kitöltésére, akiknek gyereke az internet világában nőtt fel. Szakdolgozatom célja az volt, hogy fényt derítsek arra, mennyire vannak jelen a mai kisgyerekek életében a reklámok, és hogy ezek pozitívan, vagy negatívan hatnak-e rájuk, és ez által az egész család mindennapjaira.