A reklám támadáspontja avagy a tudatos fogyasztóvá válás rögös útja

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csomor Rita
További közreműködők: Keszei Barbara
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntartható fejlődés
fogyasztás
környezettudatosság
önfenntartó gazdálkodás
reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28642
Leíró adatok
Kivonat:Összefoglaló   Szakdolgozatom témájaként a reklámot, a tudatos fogyasztást és önellátó gazdálkodást választottam. Témaválasztásom elsősorban a tudatos fogyasztás és környezetvédelem iránti személyes kötődésemre alapul. Dolgozatomat az alapfogalmak tisztázásával kezdem. Elméleti részként meghatározom a reklám, környezetvédelem, környezettudatosság, fenntarthatóság, fenntartható fejlődés, tudatos fogyasztás, ökofalu, önfenntartó gazdálkodás, önellátó gazdaság fogalmát, majd ezt követően a dolgozat központi részeként mutatok be egy önellátó gazdálkodást egy ökofalu példáján keresztül. Előzményként fontosnak tartottam megismertetni a paraszti gazdálkodás átalakulásának bemutatását. Kutatásom során érintőlegesen foglalkozom a földművelő gazdaság múltjával, a hagyományos paraszti gazdálkodás felbomlásával. Kérdőíves megkereséssel a fogyasztók magatartásának vizsgálatát és általános jellemzését tűztem ki célul. Tanulmányoztam többek között a fogyasztók környezetvédelemmel kapcsolatos tevékenységeit, informálódásait, a vásárlási szempontokra való érzékenységüket (pl. árérzékenység), a környezettudatos magatartásaikat például szelektív hulladékgyűjtés, vízpazarlás vagy takarékosság, újrahasznosítás. Vizsgáltam továbbá a reklám hatását és a hazai termelőkkel való kapcsolatukat. Kutatásom által többek között azt szeretném bizonyítani, hogy társadalmi szinten is fontos a tudatos fogyasztásra törekvés, a jövő generációjának élhetőbb környezet teremtése. Szakdolgozatom legfontosabb következtetése, hogy nagyon fontos lenne a környezeti problémákra és azok megoldásaira felhívni a figyelmet, akár kampányok segítségével is. Vizsgálataim alátámasztják, hogy a reklámok befolyásolják a fogyasztói társadalmat. Véleményem szerint az államnak és a médiának ugyanúgy nagy szerepet kell vállalnia, mint egy átlagos fogyasztónak abban, hogy népszerűsítse a környezet védelmét és azt, hogyan lehet a fenntartható fejlődést biztosítani és mindenkit aktív cselekvésre ösztönözni.