Egy hazai catering cég reagálása a koronavírus okozta gazdasági helyzetre

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Balog Orsolya Ágnes
További közreműködők: Jankó Ernő
Kovács Dr. Ildikó
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:adatfelvétel
ábraelemzés
gazdasági helyzet
koronavírus
válságkezelés
vendéglátás
versenytársak elemzése
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28710
Leíró adatok
Kivonat:A koronavírus mivel egyik pillanatról a másikra robbant be mindenkinek az életébe és megváltoztatta a gazdasági és piaci helyzetet. A catering szolgáltatásokat nyújtó cégeknek szembe kellett nézniük a gazdasági krízishelyzettel. A Covid-19 pandémia által okozott legerősebb hatást azonban egyértelműen a turizmus mellett a vendéglátóipari szegmensre gyakorolta. A veszélyhelyzet ellehetetlenítette a működésüket. Kezdetben enyhébb szigorítások léptek életbe, majd az iskolák, a vendéglátó helyek (hotelek, kávézók, éttermek...stb.) bezárásával, és a rendezvények betiltásával a cateringre mint szolgáltatásra teljesen megszűnt az igény.Ez a legtöbb vendéglátóipari egységet teljesen romba döntötte, néhány cégnek sikerült előnyére fordítani, a többségnek viszont a túlélés volt a cél. Ez a Rábakész Kft. esetében sem volt másképp. A dolgozatom elején részletesen bemutatom, ezen sokoldalú cég profilját, valamint a három fő szegmensének (közétkeztetés, idegenforgalom, catering) működését. A következő részben a szakirodalmi kutatásból a különösen fontos elemeket kiemelve leíró jelleggel elemzem a legfontosabb fogalmakat, amelyek a szakdolgozatomban fontos szerepet töltöttek be. A szekunder kutatás második fele a versenytárselemzés, amelyet a 3 fő szegmens alapján végeztem el. A primer kutatásom előtt még részletesen kielemeztem a Ezen kutatások alátámasztották, hogy a vírus legyőzéséhez mindenek előtt a fogyasztók bizalmát kell visszaszereznie a cégnek.A primer kutatási munkámat is szekunder kutatások előzték meg, valamint felállítottam a fő kutatási kérdéseket, amelyek a következők:Milyen hatással volt a koronavírus a fogyasztók vásárlási szokásaira?Mikben kell a cégnek tovább fejlődnie, a vásárlási elégedettség növelése céljából?A fogyasztók milyen mértékben észlelték a COVID-19 előírásokból eredő változásokat?A fogyasztók körében mennyire fontos a melegétkezési lehetőség?Kik a potenciális versenytársak a büfék piacán?Ezen kérdésekre a választ sikeresen abszolváltam a primer kutatásommal, és összefüggések segítségével érdekes adatokat nyerhettem ki.