Brand management a gyakorlatban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Cziklin Veronika
További közreműködők: Kunszt Orsolya
Szánthó Dr. Zsuzsanna
Zelena Dr. András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:azonnal oldódó kávé
élelmiszeripar
instant kávé
márka
márkamenedzsment
Nescafé
Nestlé
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28728

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg28728
005 20210921113043.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Cziklin Veronika 
245 1 0 |a Brand management a gyakorlatban  |c Cziklin Veronika  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az élelmiszeriparra manapság általánosan egyre inkább jellemző az erős árverseny és a kereskedelmi márkák előretörése, amelyek éppen versenyképes ajánlataikkal és ár/érték arányukkal képesek előnyre szert tenni a termelői márkákkal szemben. Igaz ez a Magyarországon alapvetően funkcionális termékkategóriát képviselő azonnal oldódó kávék piacára is, azonban a NESCAFÉ példája alapján hipotézisem az, hogy a márka képvisel akkora értéket a fogyasztók számára, amely megakadályozza a piacvezető szerep gyengülését még nehéz körülmények között is.Szakdolgozatomban tehát azt vizsgálom, milyen szerepe van a márkának, mennyire képes az agresszív árpolitika erodáló hatását ellensúlyozni és értéket közvetíteni a fogyasztók számára egy olyan kényelmi termékkategóriában, amelyet hazánkban leginkább funkcionalitása miatt fogyasztanak. Munkám során a brand management általános vizsgálata, továbbá az azonnal oldódó kávék magyarországi piaci viszonyainak és a kategóriával szembeni fogyasztói attitűdök bemutatása után a NESCAFÉ márkát szintén több szempontból mutatom be, különös tekintettel a magyar piacon betöltött szerepére. Dolgozatomban kitérek a krízishelyzetben történő márkamenedzsment témakörére is a 2020-as koronavírus járvány indokán, valamint bemutatom saját kismintás, nem reprezentatív online kérdőíves megkérdezésem eredményeit is, amellyel az instant kávé fogyasztók körében vizsgáltam a fogyasztási szokásokat és a márkahűséget.Munkám fő célja a sokrétű brand management feladatok bemutatása a gyakorlatban, amelyeken keresztül lehetővé válik az, hogy egy márka képes megőrizni vezető piaci pozícióját nehéz piaci körülmények és intenzív árverseny ellenére is anélkül, hogy az alacsony árak szintjén versenybe szállna, továbbá képes értékeket kommunikálni és ennek segítségével akár tovább erősíteni piaci pozícióját. E feladatok különösen érdekesek egy olyan multinacionális vállalat tulajdonában álló globális márka esetében, mint a NESCAFÉ, ahol a globális trendeknek megfelelően erősen központosított folyamatok biztosítják a hatékony munkavégzést, mivel ez a fajta munkamenet a kis piacok számára, mint amilyen hazánk is, nagymértékű agilitást és kreativitást igényel annak érdekében, hogy a központilag meghatározott és a hazai célok, valamint a kommunikáció összeegyeztetésén keresztül egyaránt megvalósulhassanak a vállalati célkitűzések és a helyi fogyasztók számára releváns marketing kampányok úgy, hogy nem sérül a globális márka arculat, ugyanakkor a márka mondanivalója és értékei relevánsak a magyar fogyasztók számára is. 
695 |a azonnal oldódó kávé 
695 |a élelmiszeripar 
695 |a instant kávé 
695 |a márka 
695 |a márkamenedzsment 
695 |a Nescafé 
695 |a Nestlé 
700 1 |a Kunszt Orsolya  |e ths 
700 1 |a Szánthó Dr. Zsuzsanna  |e ths 
700 1 |a Zelena Dr. András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28728/1/Brand%20management%20a%20gyakorlatban.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28728/2/Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol_nyilvanos_bizalmas_2020-osz_CziklinVeronika.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28728/3/Adatb%C3%A1zis_M%C3%A1rkah%C5%B1s%C3%A9g%20az%20instant%20k%C3%A1v%C3%A9%20v%C3%A1s%C3%A1rl%C3%B3k%20k%C3%B6z%C3%B6tt.xlsx.zip  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28728/4/K%C3%A9rd%C5%91%C3%ADv%20Cziklin%20Veronika.pdf  |z Dokumentum-elérés