A Coca-Cola Company vállalati társadalmi felelősségvállalása a fenntarthatóság jegyében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bonnyai Kitti
További közreműködők: Bartáné dr. Muharay Irén
Halász Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Coca-Cola
CSR
fenntarthatóság
társadalmi felelősségvállalás
vállalati felelősség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28750

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg28750
005 20210921113251.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bonnyai Kitti 
245 1 2 |a A Coca-Cola Company vállalati társadalmi felelősségvállalása a fenntarthatóság jegyében  |c Bonnyai Kitti  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A COCA-COLA COMPANY VÁLLALATI FELELŐSSÉGVÁLLALÁSA  A FENNTARTHATÓSÁG JEGYÉBEN Szakdolgozatom témájául a vállalati társadalmi felelősségvállalást (Corporate Social Responsiblity, CSR) választottam, a Coca-Cola Company példáján keresztül bemutatva, méghozzá a fenntarthatóság tekintetében. Kifejezetten fontosnak tartom megvizsgálni, hogy egy ilyen méretű multinacionális cég, mint a Coca-Cola mit tud tenni annak érdekében, hogy a lehető legkörnyezetbarátabb technológiákat használja, miközben nyereséges és népszerű marad a fogyasztók körében. A mai világban mi emberek már észrevettük, hogy az a fajta pazarló életmód, amelyet eddig éltünk hosszú távon nem fenntartható, hiszen hatalmas károkat okoz a Földön, amelyek nem visszafordíthatók, ezáltal a jövő generációi számára nem tudunk egy olyan világot hátra hagyni, ami ugyan azokat vagy még akár jobb lehetőségeket biztosítana számukra, amelyekkel mi élhetünk. Felismertük azt, hogy ha nem változtatunk semmit, akkor rohamléptekben haladunk a Föld teljes kizsákmányolása felé, amely végletesen akár az emberiség vesztét is okozhatja. Témaválasztásom személyes aspektusból is ered, hiszen fontosnak tartom azt, hogy mindannyian tegyünk valamit azért, hogy a világot egy élhetőbb hellyé tegyük, akár kis lépésekkel és személyes tettekkel. A legfontosabb, hogy ne önző, pazarló és pusztító módon éljünk, hanem gondoljunk a jövő generációira is, akiknek egy élhető világot kell hátra hagynunk. Mi átlagemberek is sokat tehetünk ennek érdekében saját elszántságból is, azonban ehhez motiváló erő mindig szükséges. Ezért tartom nagyon fontosnak, hogy legyenek olyan akár civil szervezetek, adott esetben kellő ismeretséggel és tömegeket megmozgatni képes benyomással rendelkező vállalatok, cégek, amelyek előre tudják mozdítani az ilyen méretű és fontosságú kezdeményezéseket.A fenntarthatóság jegyében egyre több vállalat és cég alakította át célkitűzéseit. A Corporate Social Responsibility, azaz a vállalati társadalmi felelősségvállalás, más néven vállalati fenntarthatóság a 21. században az egyik legfontosabb tényezővé nőtte ki magát.  Szakdolgozatomban a Coca-Cola Company, mint piacvezető üdítőital gyártó multinacionális cég vállalati fenntarthatóságára való törekvését, illetve a fogyasztók erre irányuló viselkedését szeretném megvizsgálni. Célom lenne bebizonyítani, hogy a mai fogyasztóknak egyre fontosabb a környezettudatosság és a fenntarthatóság, ezáltal olyan termékeket és cégeket preferálnak, amelyek tesznek a környezetért, valamint fenntarthatósági programjaik által jelentős eredményeket érnek el ezen a téren. A Coca-Cola az egyik olyan nagyvállalat, amely az elsők között kezdte el ezeknek a programoknak a megvalósítását. 
695 |a Coca-Cola 
695 |a CSR 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a társadalmi felelősségvállalás 
695 |a vállalati felelősség 
700 1 |a Bartáné dr. Muharay Irén  |e ths 
700 1 |a Halász Katalin  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28750/1/Bonnyai%20Kitti%20_Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28750/2/Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol_nyilvanos_bizalmas_2020-osz%20%281%29.pdf  |z Dokumentum-elérés