Az eseménymarketing és a népszerű BTL marketingkommunikációs megoldások szerepe napjainkban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Goncalves Georgelina Conceicao
További közreműködők: Calin Dániel
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:emberi közösség
eseménymarketing
eseménypiac
élménymarketing
fogyasztói igények megismerése
márkaaktiváció
piacelemzés
rendezvényszervezés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28757

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg28757
005 20210921113343.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Goncalves Georgelina Conceicao 
245 1 3 |a Az eseménymarketing és a népszerű BTL marketingkommunikációs megoldások szerepe napjainkban  |c Goncalves Georgelina Conceicao  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Elsősorban azért választottam szakdolgozati témámnak az eseménymarketing területét, mert úgy gondolom, hogy sokan nem látják pontosan az ágazatban rejlő lehetőségeket, ez pedig összekapcsolható azzal véleményem szerint, hogy milyen a megítélése és a presztízse a piacon tevékenykedő cégeknek, illetve, hogy hogyan értékelik és határozzák meg munkájukat, saját maguk és az ügyfelek egyaránt. Felvetésem, hogy a cégek, márkák, nagy vállalatok nagyobb hangsúlyt fektetnek az ATL marketingmegoldásokra, és emellett még mindig kisebb a népszerűsége a BTL megoldások közül például az eseménymarketingnek. A dolgozat során bemutatom az eseménymarketing pozitív és negatív aspektusait, valamint a márkára és a fogyasztókra gyakorolt hatását, tehát, hogy mi a hozadéka ennek egy márkára nézve és milyen érzelmeket, gondolatokat vált ki a fogyasztóból kutatási eredményekkel alátámasztva. Kitérek arra is, hogy a fejlődés milyen új formák létrejövetelét teszi lehetővé, gondolok itt a márkaaktivációra, az élménymarketing megszületésére és a live communications-re. A dolgozatom legelején az alábbi hipotézist fogalmaztam meg: „Az eseménymarketingnek és az élménymarketingnek fontos szerepe van a marketingkommunikációs területek között a világjárvány okozta helyzettől függetlenül is.” Mivel a vizsgált terület egyike a legérintettebbeknek a koronavírus világjárvány idején, sokaknak a hite is megrendült a rendezvényszervezésben, hiszen a piac, beleértve a piaci szereplőket nemcsak hogy hasonlóan a legtöbb gazdasági szektorhoz összezsugorodott, hanem szinte megszűnt a maga valójában létezni. A helyzet komplexitása miatt kétféle kutatást végeztem, egy kvantitatív, online megkérdezéses módszeren alapuló, illetve egy kvalitatív kutatást, melyben egyéni mélyinterjúkat készítettem. Előbbi során a rendezvények fontosságát, szerepét vizsgáltam a megkérdezettek életében. Kérdéseim arra irányultak, hogy mennyire tartják ezek megtartását a jövőben elengedhetetlennek, mitől érzik magukat jól egy eseményen, illetve, hogy hogyan vélekednek az újonnan megjelenő online megoldásokról és egészségügyi intézkedésekről. Utóbbinál pedig összesen 3 szakmabeli, cégvezető véleményét kértem ki az aktuális, 2020-ban zajló helyzetről. Főként ügynökségi oldalról vizsgáltam meg a kérdést, hogy hogyan változott egy-egy vállalat munkája, erőforrása, hogyan reagáltak a kezdeti sokkhatásra, amikor egyik pillanatról a másikra leállították a tömegrendezvényeket, valamint, hogy mit prognosztizálnak a jövőre nézve, hogyan látják mikor tud újra elindulni a rendezvényes szektor és mennyire sínyli majd meg a korábbi eseményeket. A kutatás eredményei hozzájárultak ahhoz, hogy konzekvens véleményt formálhassak a dolgozat ezen részében és összeszedjem javaslataimat a témával kapcsolatban. Összefoglalva véleményem szerint a sikerek eléréséhez 3 dolog elengedhetetlen: nyitni kell az új trendek felé; tudni kell értékelni és megbecsülni az ügynökségeknek saját munkájukat, annak érdekében, hogy az ügyfelekkel szemben kellő határozottsággal tudjanak fellépni; valamint a legfontosabb, hogy kialakítsák a cég stabilitását. A dolgozatot lelkesen és teljes erőbedobással igyekeztem megírni, a témám boncolgatását pedig kifejezetten élveztem. 
695 |a emberi közösség 
695 |a eseménymarketing 
695 |a eseménypiac 
695 |a élménymarketing 
695 |a fogyasztói igények megismerése 
695 |a márkaaktiváció 
695 |a piacelemzés 
695 |a rendezvényszervezés 
700 1 |a Calin Dániel  |e ths 
700 1 |a Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28757/1/Szakdolgozat-%20Goncalves%20Georgelina.pdf  |z Dokumentum-elérés