The Star Wars and Marvel Film Franchises Analysed From a Marketing Perspective

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fejes Marcell
További közreműködők: Csabai Ádám
Szabó Dr. Zoltán
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elemzés
filmipar
globális marketing
internetmarketing
marketing
marketingtevékenység
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28761

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg28761
005 20210921113426.0
008 210301suuuu hu om 000 eng d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a en 
100 1 |a Fejes Marcell 
245 1 4 |a The Star Wars and Marvel Film Franchises Analysed From a Marketing Perspective  |c Fejes Marcell  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a In this thesis, I would like to analyze the marketing of big-budget blockbuster films, what made those franchises successful in the first place, why and how they are still successful with their fans and the general audience, and how the marketing approach and tools have changed over the 5 years in the Hollywood film industry. To present these factors, The Walt Disney Company’s juggernaut franchises will be analysed: Star Wars and the Marvel Cinematic Universe. In order to better understand these franchises and their consumers, I have conducted primary research in the form of deep interviews with journalists who cover the film industry and also designed an online questionnaire. 
695 |a elemzés 
695 |a filmipar 
695 |a globális marketing 
695 |a internetmarketing 
695 |a marketing 
695 |a marketingtevékenység 
700 1 |a Csabai Ádám  |e ths 
700 1 |a Szabó Dr. Zoltán  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28761/1/The%20Star%20Wars%20and%20Marvel%20Film%20Franchises%20Analysed%20From%20a%20Marketing%20Perspective.pdf  |z Dokumentum-elérés