A COVID-19 pandémia mögötti digitális marketing és gazdasági hatásai

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hanyecz Gergő László
Other Authors: Eszes Dr. István
Hanyecz László
Format: Thesis
Kulcsszavak:ágazatok
gazdasági átalakulás
gazdasági válság
marketing
vírusok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28800
Description
Abstract:Bevezetés A koronavírus eddig talán sosem látott mértékben befolyásolja a modern világot. Nemhiába készült a világban oly sok film, regény, tanulmány, aminek a központjában egy vírus volt, ami sok esetben az emberi „hanyag” magatartás végeredménye volt, több esetben tervezett, melynek a célja részben a szelekció volt. De minden fantázia, előre gondolkodás az emberiség önmagára irányuló, önpusztító hatását domborította ki. Azonban az sem véletlen, hogy sok elgondolásban a vírus, az egyfajta „védekező fegyver” volt, amely még egy talán annál is nagyobb veszélyhelyzet elkerülése érdekében lett mesterségesen létrehozva. A karantén helyzet, az annak gazdaságra való hatása és az elszigeteltség elleni ellenszer minden esetben a média, és a (digitális) marketing szerepének a növelése volt. Pár éve ilyen fantázia irodalom olvasásakor nem gondoltuk sokan, hogy ilyen hamar bekövetkezhet, de ez csak azok fejében volt így, akik a globalizáció hatásait nem ismerték fel.  A globális bizonytalanság és a karantén korlátozások érzékenyen érintik, nemcsak a lakosságot, de a gazdasági szereplőket is egyaránt. A vállalkozások és a gazdasági szereplők az elkövetkezendő időszakban komoly próbatétel elé néznek, melyet már most is tapasztalhatnak. Ahhoz, hogy sikeresen vegyük a válsággal járó kihívásokat, a gazdaság meghatározó irányítóinak gondolkodásában, és az eddig megszokott gazdasági stratégiáknak is át kell alakulniuk, „kaméleon” módjára kell reagálniuk a túlélés és a sikeresség érdekében. A rendelkezésre álló eszköztárakból az egyik legfontosabb módszer, egy jó, az eddigieken túlmenő marketing stratégia kialakítása. Ahogy a reklámszakmában elterjedt mondás is tartja: „Ha minden jól megy, nem árt hirdetnünk. Azonban, ha rosszra fordulnak a dolgok, muszáj reklámoznunk.” A félelem és a rettegés, ami az emberekbe költözött az egész világon a járvány okán, részben a média miatt alakult ki. Szakdolgozatom célja az lesz, hogy kiderítsem, ennyire súlyos-e a helyzet, mind társadalmi, mind pedig gazdasági szempontból, vagy az egész csak a média és közösségi marketing klikkvadász kampánya. Emellett a digitális marketing átalakulása ezen időszak alatt, és hogy vajon az e- kereskedelemre milyen hatással lesz mind ez?