Öltözködés és étkezés a hazánkban lejátszott reklámfilmekben.

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kalamár Anna Krisztina
További közreműködők: Harsányi Dr. Dávid
Pőcze Balázs
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:étkezési kultúra
öltözködés
reklám
rendszerváltás
televízió
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28802

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg28802
005 20210921113835.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kalamár Anna Krisztina 
245 1 0 |a Öltözködés és étkezés a hazánkban lejátszott reklámfilmekben.  |c Kalamár Anna Krisztina  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Öltözködés és étkezés a hazánkban lejátszott reklámfilmekben A dolgozatomat a reklámok bemutatásával kezdtem, ezután pedig rátértem a televíziózással kapcsolatos szokásokra, hiszen fontosnak tartottam bemutatni azt a tömegmédiumot, melyen a reklámok megjelenése zajlik. Bár az előbbiekben leírtakra fektettem a legkevesebb hangsúlyt, mégis nélkülük elképzelhetetlen lett volna a dolgozat megírása. Esszenciális részét képezték. A dolgozatban a kutatást két időszak szolgálja, az egyik a szocializmus utolsó, nagyjából másfél évtizede, (1972-1988) és az ezekben lejátszott reklámfilmek, valamint a több mint kétévtizedes ugrás után a 2010 utáni reklámfilmek (2010-2019). Így tehát a 20. illetve a 21.század kerül szembe egymással, illetve az őket képző kulturális dimenziók, azaz az öltözködés és étkezés is. Mindkét elemet, megvizsgálva a különböző időszakokban, ami azt illeti, az öltözködés és étkezés a 20. században, azaz a rendszerváltoztatást megelőzően. Majd pedig időrendben követi a 21. századi öltözködés és étkezés. Így tehát a dolgozat érinti a beszerzési lehetőségeket, valamint a társadalmi változásokat, ezenkívül a párhuzamokat, valamint a befolyásolást a két időszakra vonatkozóan. A hipotéziseim mind a reklámfilmekből indulnak, illetve le is fedik a látottakat. Így tehát részét képezték a nők és férfiak változatos öltözködése, illetve az öltözködéssel kapcsolatos márkák megjelenése, azok változatossága. Amellett sem mehettem el szó nélkül, hogy a 20.században miként hatott a nyugati kultúra a ruhadarabokra és a divatra, márkákra. Étkezés tekintetében a magyaros étkezés, valamint a gyorséttermekkel, illetve éttermekkel kapcsolatos feltételezéseim, továbbá úgyszintén, a változatosság lesz a mérvadó. A külföldi termékek átitatódása a magyar étkezésre, illetve az örök hungarikumok is a dolgozat részét képzik. Természetesen ellentétben a 20.századi reklámokkal, itt részben kompetensnek éreztem magam, hiszen rengeteg elemmel találkoztam az eddig megéltek, illetve a tanulmányaim kapcsán. 
695 |a étkezési kultúra 
695 |a öltözködés 
695 |a reklám 
695 |a rendszerváltás 
695 |a televízió 
700 1 |a Harsányi Dr. Dávid  |e ths 
700 1 |a Pőcze Balázs  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28802/1/%C3%B6lt%C3%B6zk%C3%B6d%C3%A9s%20%C3%A9s%20%C3%A9tkez%C3%A9s%20a%20haz%C3%A1nkban%20lej%C3%A1tszott%20rekl%C3%A1mfilmekben.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28802/2/Kalam%C3%A1r%20Anna%20Krisztina%20nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés