A digitalizáció hatása a marketingre és lojalitásra a MOL Kiskereskedelemben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Békési Dániel György
További közreműködők: Pólya Dr. Éva
Sánta Bálint
Totth Dr. Gedeon
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitalizáció
kiskereskedelem
lojalitás
marketing
mobil applikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28807

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg28807
005 20210921113915.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Békési Dániel György 
245 1 2 |a A digitalizáció hatása a marketingre és lojalitásra a MOL Kiskereskedelemben  |c Békési Dániel György  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A digitalizáció nem csak fogyasztói oldalról jelent izgalmas, egyszerűbb folyamatokat, élményeket, de ezzel együtt fejlődik az ipar és formálja a társadalmi szokásokat, a piaci trendeket. A digitális kezdeményezések alakítják a fogyasztói szokásokat és segítenek azokat megérteni is, ezzel gyorsítják, megkönnyítik és leegyszerűsítik a piaci reakciókat. Az adatvezérelt gondolkodás, vásárlói szokások megértése felváltotta a marketing régi, megérzéseken alapuló döntéshozatalát. Ezekkel az eszközökkel pedig lehetőség adódott arra, hogy a fogyasztókat sokkal közelebb hozhassák magukhoz a vállalatok és márkák. A kiskereskedelemben ezek az új digitális csatornák drámai változásokat váltottak ki a fogyasztói magatartásban, elvárásokban. Megjelentek a kiskereskedelemben a régi egyszerű pontgyűjtésen alapuló hűségprogramokat kiváltó „reward és gamification” jellegű programok, melyek rendkívül izgalmas felületet és ezzel együtt teret adnak a fogyasztói elköteleződés, lojalitás kialakításában és növelésében. Számos vállalat vezetett be hűségprogramot az elmúlt 10-15 évben, és ezzel együtt gondolták is újra azokat az utóbbi időszakban. Hogyan függ össze a lojalitás és prediktív elemzés? Szakdolgozatomban a digitalizációs transzformáció hatását vizsgálom a marketingre a MOL Nyrt. Kiskereskedelem üzletágán belül. Röviden bemutatom a használt marketingcsatornákat, fejlődési ambíciókat, a vállalat 2030-as stratégiájából kiemelve az adatvezérelt hűségprogramot, illetve feltárom az applikációs felhasználói szokásokat is kutatásom alapján a magyar piacon. Kvantitatív kutatásom központjában a Multipont hűségkártya program ismeretségének, MOL Go applikációs felhasználói szokásainak feltárása volt. Arra kerestem a választ, hogy a jelenlegi fogyasztói szokások és nagy versenytársi nyomással és eszköztár mellett a szűkebb értelemben vett versenytársakhoz képest előrébb tart-e a vállalat digitalizáció terén a kitűzött magas ambíciók mellett. Szakdolgozatomban részletesen bemutatom a magyar piacon elérhető versenytársak lojalitás programjait is. 
695 |a digitalizáció 
695 |a kiskereskedelem 
695 |a lojalitás 
695 |a marketing 
695 |a mobil applikáció 
700 1 |a Pólya Dr. Éva  |e ths 
700 1 |a Sánta Bálint  |e ths 
700 1 |a Totth Dr. Gedeon  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28807/1/A%20digitaliz%C3%A1ci%C3%B3%20hat%C3%A1sa%20a%20marketingre%20%C3%A9s%20lojalit%C3%A1sra%20a%20MOL%20Kiskereskedelemben.pdf  |z Dokumentum-elérés