Elektronikus kereskedelmi piac helyzete Magyarországon az FMCG szektorban és a Covid-19 vírus hatása a szektorra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bölcskei-Molnár Péter
További közreműködők: Szokolai Gergely
Totth Dr. Gedeon
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:COVID-19
e-kereskedelem
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
elektronikus vásárlás - online vásárlás
élelmiszer-kereskedelem
fogyasztói szokások
hatásvizsgálat
vásárlási szokások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28811

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg28811
005 20210921113940.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bölcskei-Molnár Péter 
245 1 0 |a Elektronikus kereskedelmi piac helyzete Magyarországon az FMCG szektorban és a Covid-19 vírus hatása a szektorra  |c Bölcskei-Molnár Péter  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a AZ ELEKTRONIKUS KERESKEDELMI PIAC HELYZETE MAGYARORSZÁGON AZ FMCG SZEKTORBAN és A COVID 19 VÍRUS HATÁSA A SZEKTORRA Dolgozatomban megvizsgáltam a hazai elektronikus kereskedelmi piac FMCG szektorának működését és szereplőit valamint, hogy milyen hatást gyakorolt a piacra a 2020-as év márciusában hozott kitörő Covid-19 járvány. Kutatásom fő kérdése, hogy miként tudnák a magyarországi online élelmiszer bevásárlási piac kiskereskedői kihasználni a szektor fellendülését, amit a korona vírus miatti forgalomnövekedés okozott. Szakirodalom és szekunder kutatás segítségével bemutatom az elektronikus kereskedelem jellemzőit, bővebben kitérve az FMCG szektorra SWOT elemzéssel, figyelembe véve az online élelmiszerkereskedelem sajátosságait. Végezetül a magyar piaci szereplőkre és fogyasztói szokásokra (valamint azok változására) térek ki. Primer kutatásomban kvantitatív módszerrel mérem fel a magyar fogyasztók véleményét az e-kereskedelemről. Ezen belül kitérek a kereskedőkről és az általuk nyújtott szolgáltatás megítéléséről, jelen és múltbéli bevásárlási szokásaikról, valamint a vírus miatti bevásárlási szokások megváltozásáról. Az elektronikus kereskedelem térnyerése évek óta tartósan jelen van. A Covid-19 vírus hatása a kiskereskedelmi ágazatra jelentősen felgyorsította a folyamatot. A fogyasztók rákényszerültek, hogy eltérjenek a hagyományos bevásárlási formájuktól és más alternatívákat próbáljanak ki. A kereskedők kényszerhelyzetbe kerültek, muszáj volt az eddig általuk elhanyagoltan kezelt e-kereskedelemre nagyobb hangsúlyt fektetni, ha versenyben akartak maradni a konkurenciával szemben, hiszen „aki lemarad, az kimarad!”Kritikus pillanathoz értek a kiskereskedők, az online bevásárlási penetráció hatalmasat ugrott és ez egy remek lehetőség, hogy azokat a fogyasztókat, akik a vírus nélkül soha nem vásároltak volna online élelmiszert, meggyőzhessék arról, hogy továbbra is éljenek a szolgáltatással. Dolgozatomban a szekunder és primer kutatásommal is átfogó képet tudtam nyújtani az online élelmiszer evásárlás piacának helyzetéről. Javaslatokat fogalmaztam meg a piac szereplőinek számára, hogy miként használhatnák ki a vírus okozta fellendülést, hogy hosszú távon is fenntartható legyen a fejlődés. 
695 |a COVID-19 
695 |a e-kereskedelem 
695 |a elektronikus kereskedelem - online kereskedelem 
695 |a elektronikus vásárlás - online vásárlás 
695 |a élelmiszer-kereskedelem 
695 |a fogyasztói szokások 
695 |a hatásvizsgálat 
695 |a vásárlási szokások 
700 1 |a Szokolai Gergely  |e ths 
700 1 |a Totth Dr. Gedeon  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28811/1/B%C3%B6lcskei-Moln%C3%A1r%20P%C3%A9ter_Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés