A közúti gyűjtőszállítmányozás bemutatása a Gebrüder Weiss működésén keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fekete Dóra
További közreműködők: Pirisi Dr. Károly
Varga Bálint
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Gebrüder Weiss Kft.
gyűjtőszállítmányozás
kockázati tényezők vizsgálata
költséghatékonyság
nemzetközi árufuvarozás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28841
Leíró adatok
Kivonat:Tisztelt Olvasó!A dolgozat a közúti gyűjtőszállítmányozás rejtelmeit mutatja be a Gebrüder Weiss szállítmányozó cég keretein belül. A témaválasztás oka a gyűjtőszállítmányozás érdekes, komplex rendszere. A tanulmány a költségek és kockázatok vizsgálatát tűzte ki céljául. Ezzel kapcsolatos rövid állítások kutatásával foglalkozik.Az első fejezetben lévő rövid elméleti ismertető által elsajátítható egy rövid háttérismeret a témával kapcsolatosan. Az elméleti bemutatás után először a költséghatékonyság vizsgálatával foglalkozik a második fejezetben. Mindezt úgy teszi meg, hogy összehasonlítja a gyűjtőszállítmányozást más közúti árutovábbítási módok díjaival, illetve tranzitidejével. Az elemzéshez alapul szolgál a csomagszolgálat, a rész-, illetve komplett rakomány. Ezeket pedig különböző viszonylatokra bekért árajánlatok alapján analizálja.A dolgozat a harmadik fejezetben az első hipotézisre épülve tovább vizsgálja a kockázati tényezőket illetően a gyűjtőszállítmányozást szintén más modalitásokkal szemben. Itt a kutatás vizsgálati tényezői között a komplett rakomány már nem szerepel, így a csomag-, illetve részrakomány adataival kerül összemérésre a gyűjtőszállítmányozás szintén több viszonylatban.A kutatás a Gebrüder Weiss Kft. dolgozóinak körében, céges interjúk, cég által bekért árajánlatok,  vállalati anyagok, riportok és kimutatások alapján történt.A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy egyértelműen nem lehet kijelenteni, hogy a költséghatékonyság tekintetében minden esetben a gyűjtőszállítmányozás a legoptimálisabb választás. Illetve a kockázati tényezők mértékei sem attól függenek, hogy adott esetben a legolcsóbb módot választja az ügyfél.