A vezető nők szerepe a marketing világában, avagy szükségünk van - e teljes egyenjogúságra?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hajós Hanna Éva
További közreműködők: Máté Dr. Zoltán
Simon Orsolya
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:egyenjogúság
feminizmus
marketing vezetők
női egyenjogúság
női vezetők
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28847
Leíró adatok
Kivonat:A női vezetők szerepe a marketing világában, avagy szükségünk van e teljes egyenjogúságra? című dolgozatom írása során fontos volt számomra, hogy egy átfogó történelmi visszatekintés után feldolgozhassak olyan kutatásokat, amelyek a mai nemi egyenjogúságról vagy esetlegesen egyenjogúság a hiányáról szólnak, kifejezetten az üzleti világban.  Így a szakdolgozatom során feldolgoztam olyan témákat, amely a dolgozó nők helyzetét, karrier, illetve anyaság kapcsolatát írja le, bemutattam a vezetési stílusokat, amelyekre hatással vannak a nemi különbségek. Említést tettem a nők szerepéről a menedzsmentben illetve a marketingben, valamint egy hosszabb kutatást is bemutattam, amely a nők által legkedveltebb országokról szól 2020-ban. A dolgozat hipotézis kérdése amely a címben is szerepel, a következő: Ha el is jön, szükségünk van e a teljes egyenjogúságra? Erre a kérdésre a saját kutatásom során szerettem volna végleges választ kapni, amely mélyinterjú formájában valósult meg. Melynek célja, hogy a megkérdezettek mind szakmai, mind személyes tapasztalataiból egy teljes képet kapjunk, válaszolva az előzetesen feltett hipotézis kérdésére. Véleményem szerint, a témában eredményesebb a mélyinterjú kutatásmódszertanát használni, hiszen így egy sokkal átfogóbb képet kaphatunk a személyes tapasztalásokból.  Az én témám fókuszcsoportja azok a 35-55 éves hölgyek, akik vezető beosztásban, valamint marketing területen dolgoznak. Az 5 megkérdezett hölgy foglalkozottsági területe megegyező, azonban életkoruk eltérő, valamint a munkahelyeik vállalati struktúrája is különböző. A mélyinterjúk elvégzése után a válasz egyértelmű lett. Szükségünk van a teljes egyenjogúságra, kifejezetten marketing területen. Hiszen a kutatásokból kiderült, hogy a fogyasztók 85%-a nő, ezért különösen fontos, hogy olyan marketing stratégiákat, kampányokat készítsenek a cégek, amelyek nőknek szólnak. És hát ki érthetné meg jobban egy női vásárló igényeit, ha nem egy női marketinges? A szakdolgozatom végére a hipotézis kérdés válaszának megismerése mellett, számos olyan ismerettel rendelkezhet az olvasó, amely fejlődésre, elfogadásra, és tenni akarásra motiválja.