Az OTP Bank Nyrt. vállalati társadalmi felelősségvállalásának külső és belső kommunikációja

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Burján Ivett Nikolett
Other Authors: Benei Anita Izabella
Géring Dr. Zsuzsanna Margit
Format: Thesis
Kulcsszavak:CSR
CSR kommunikáció
OTP Bank Nyrt.
pénzügyi szektor
vállalati társadalmi felelősségvállalás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28926
Description
Abstract:Szakdolgozatomat azzal a céllal készítettem, hogy bemutassam a vállalati társadalmi felelősségvállalás kommunikációs lehetőségeit, aspektusait, valamint fontosságát egy adott pénzügyintézeten keresztül. Továbbá, hogy a vállalat CSR kommunikációs stratégiája sikeresnek bizonyul-e, így szükségem volt a lakossági megítélés ismeretére is. A pénzügyi vonal relevanciáját abban láttam, hogy a pénzügyi szektor az egyik legaktívabb CSR kommunikáció terén. Ennél fogva kutatásom alanyának a magyarországi központú OTP Bank Nyrt.-t választottam. Ahhoz, hogy a kutatásom megfelelő háttér információk keretében valósítsam meg, dolgozatom első részében magát a vállalati társadalmi felelősségvállalást, majd különös részletességgel ennek kommunikációját mutatom be hazai, illetve nemzetközi szakirodalmak felhasználásával. Mind ezek ismeretében, szakdolgozatom következő fejezetében rátértem kutatásom alanyára. A vállalatot a témához kapcsolódó oldalról vizsgáltam, bemutattam a vállalat CSR tevékenységeit és stratégiáját majd a vállalat „Túlfogyasztás helyett inkább gondolj a jövődre” nevű kampányát, valamint a vállalat külső és belső kommunikációjára használt csatornáit. A szekunder kutatás során bemutatott információk persze nem bizonyultak elegendőnek kérdéseim megválaszolására ezért primer kutatásként interjút készítettem az OTP Bank Nyrt. CSR csoport vezetőjével, akit többek között CSR kommunikáció fontosságáról, a kampányokhoz kapcsolódó kommunikációs kérdésekről, akadályokról, csatornákról, illetve az említett kampányról kérdeztem kitérve ezen tevékenységek sikerességére. Hogy sikeres-e a vállalat CSR kommunikációs tevékenysége azt lakossági oldalról is vizsgáltam egy általam készített kérdőív segítségével. Végül a kapott információk fényében pedig megfogalmaztam a vállalat számára javaslataimat, illetve összefoglaltam a kapott eredményeket. Összességében a vállalat CSR kommunikációs stratégiáját megfelelő hatékonyságúnak értékeltem.