Képzések szervezése a pandémia ideje alatt
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | home office képzés-szervezés online oktatás pandémia távmunka tudásmenedzsment |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/28955 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg28955 | ||
| 005 | 20210301133557.0 | ||
| 008 | 210301suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Czifra Anna | |
| 245 | 1 | 0 | |a Képzések szervezése a pandémia ideje alatt |c Czifra Anna |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a 2020. márciusában egy egész világot érintő változás következett be, egy világjárvány, amelynek hatására minden a feje tetejére állt. Tekinthetünk itt az emberek mindennapi életére vagy a munka világára is egyaránt. A pandémia hatására korlátozva lettünk a nap 24 órájában. Ebből adódóan sokunknak a munka végzése és a munkába járása sem úgy zajlott, mint eddig. Nem csak a kisemberek életében, hanem a munkáltatók mindennapi működésében is óriási és hirtelen beavatkozásokra volt szükség. Sajnos, voltak cégek, akiket csődbe vitt ez a helyzet, viszont a szerencsésebbek küzdelmek árán ugyan, de fel tudták venni a kesztyűt a további működéshez. A fentiekben említett események hatással voltak a vállalati képzés-fejlesztés folyamatokra is. Mivel ezen változásoknak részese voltam, mint képzésszervező gyakornok, így a téma aktualitását tekintve úgy éreztem, hogy megfelelő kiindulási pontja lehet a dolgozatomnak. Az előző gondolatok hatására fogalmaztam meg a kutatási kérdésemet: A pandémia hatására milyen irányba látszik eltolódni a preferencia a képzések tekintetébenA témám és a kutatási kérdésem több elméleti áttekintést is igényelt, többek között a tudásmenedzsmentet, a képzések szervezését, az online képzések és online tanulás sajátosságait.A dolgozatom célja ezen kutatási kérdés megválaszolása, továbbá, hogy e rendkívüli élethelyzetet miként élték meg, azok a cégek, amelyek a képzés-fejlesztéssel szoros kapcsolatban állnak. Primer kutatásom során interjútechnikát alkalmazva olyan kérdéseket tettem fel nekik, melyek a szakirodalmi kutatásom alkalmával felmerültek bennem. Kétféle csoportban végeztem kutatást: multinacionális szervezetek és tanácsadó cégek körében. A kutatásom elvégzésével rengeteg új és hasznos információval lettem gazdagabb. Választ kaptam egyebek mellett arra, hogy a váratlan vírushelyzet szülte nehézségekhez miként alkalmazkodtak a megkérdezett interjúalanyaim, a jelenlegi képzés-szervezés milyen új folyamatokkal és eszközökkel bővült, valamint a jövőre nézve a pandémia miatt meghozott változásokat milyen mértékben kívánják megtartani. | |
| 695 | |a home office | ||
| 695 | |a képzés-szervezés | ||
| 695 | |a online oktatás | ||
| 695 | |a pandémia | ||
| 695 | |a távmunka | ||
| 695 | |a tudásmenedzsment | ||
| 700 | 1 | |a Pastéka Éva |e ths | |
| 700 | 1 | |a Szászvári Dr. Karina Ágnes |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28955/1/szakdolgozat_Czifra%20Anna_CB9NBF.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/28955/2/BA_TO_Czifra_Anna_CB9NBF.pdf |z Dokumentum-elérés |