Munkaerő megtartási folyamatok módszerei és lehetőségei a magyar köznevelési intézményekben
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | alkalmazottak magatartása elkötelezettség emberi erőforrás - munkaerő munkaerő munkamotiváció pedagógusok |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/29035 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg29035 | ||
005 | 20210301134201.0 | ||
008 | 210301suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Kis Imola | |
245 | 1 | 0 | |a Munkaerő megtartási folyamatok módszerei és lehetőségei a magyar köznevelési intézményekben |c Kis Imola |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a A munkaerőmegtartás egy komplex folyamat, mely rengetek kutatást és odafigyelést igényel mind munkavállalói, mind a szervezetek oldalról. Talán pontosan ezért olyan nehezen definiálható, hiszen nem csak egy fajta szervezeti hűségről beszélhetünk, hanem egy olyan motivációról és elkötelezettségről, amely számos befolyásolható és számtalan elérhetetlen tényező összefonódása. A szervezet különböző módszerekkel és modellekkel valamilyen szinten tudja befolyásolni a munkavállalók elköteleződését és motivációját. A szakirodalmi feldolgozás és a közoktatási intézményekben folytatott kutatásom után megértettem, hogy a HR portál miért választotta a munkaerőmegtartást a HR legfontosabb feladatának 2019-ben. Az elmúlt két évben az Észak-Budapesti Tankerületi Központban dolgoztam, de mivel a munkaügyi feladatokat az iskola titkárokon keresztül kapom meg ezért korábban nem volt ilyen mélységekben betekintésem a pedagógusok helyzetébe. A kutatásom során köznevelési intézmények munkaerőmegtartásának módszereit és eredményességét vizsgáltam. A kérdőíves kutatásom előtt felállítottam három hipotézist az alapján, amit külső szemlélőként tapasztaltam munkám során. Első felvetésemben arra voltam kíváncsi, hogy a pedagógusok motivációja a pályán maradáshoz inkább a belső motivációjuktól függ-e, mint a pedagógus életpálya modelltől. Második felvetésem, az volt, hogy a pedagógus életpálya modell kötelező elemei nem motiválják a pedagógusokat, inkább teher számukra. A harmadik – talán legaktuálisabb – felvetésem az volt, hogy a Covid-19 miatt több pedagógus tér-e vissza a pályájához. Ezekre a kérdésekre is választ kaptam többek között az interjúk során, amit egy Óbudai általános iskolába végeztem. Az interjúim során -többek között - volt szerencsém egy pályakezdő pedagógushoz- aki példamutató lelkesedéssel világított rá arra a motivációra ami a pedagógiai hivatást választókat jellemzi – egy magát „régivágású pedagógusnak” mondó tanítónőhöz, aki már harmincöt éve fényesíti a fiatalok elméjét , egy tanítónőhöz aki korábban egy multinacionális vállalatnál dolgozott és a Covid-19 hatására tért vissza a közoktatásba és egy intézményvezetőhöz, aki a vezetői oldalról is megismertette velem a pedagógus életpálya modell jó és rossz oldalát egyaránt. A kutatásomból kiderül, hogy mit is gondolnak a pedagógus életpálya modellről a most dolgozó pedagógusok és hogy milyen motivációs tényezők tartják őket a hivatásuknál. | |
695 | |a alkalmazottak magatartása | ||
695 | |a elkötelezettség | ||
695 | |a emberi erőforrás - munkaerő | ||
695 | |a munkaerő | ||
695 | |a munkamotiváció | ||
695 | |a pedagógusok | ||
700 | 1 | |a Dombiné Fehérdi Gabriella |e ths | |
700 | 1 | |a Németh Dr. Tamás |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29035/1/Kis_Imola_AML1V_2020DEC.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29035/2/BA_TO_Kis_Imola_ADML1V.pdf |z Dokumentum-elérés |