A társadalmi felelősségvállalás belső kommunikációja egy nemzetközi gyógyszeripari vállalatnál

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Harmati Dorottya Réka
További közreműködők: Géring Dr. Zsuzsanna Margit
Sárközi Melinda
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:belső kommunikáció
CSR
munkavállaló
nagyvállalat
társadalmi felelősségvállalás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29037

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29037
005 20210301134209.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Harmati Dorottya Réka 
245 1 2 |a A társadalmi felelősségvállalás belső kommunikációja egy nemzetközi gyógyszeripari vállalatnál  |c Harmati Dorottya Réka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A vállalati társadalmi felelősségvállalás (Corporate social responsibility, röviden: CSR) kérdéskörét számos szempont szerint lehet vizsgálni. A szakdolgozatomban a kommunikáció területére tettem a fókuszt és a kutatásomban a vállalati felelősségvállalás belső kommunikáció hatékonyságán volt a hangsúly. A tanulmányom középpontjában a munkavállalók álltak, hiszen a belső kommunikáció őket érinti, őket akarja megszólítani. Az erről tett visszajelzések alapján tudtam a kutatási kérdésemet vizsgálni. A fő kérdésem a hatékonyságra alapult, azonban több alkérdésre is kerestem a választ. A munkavállalók általános CSR ismeretét tanulmányoztam, mennyire vannak tisztában a fogalommal, valamint a vállalat által szervezett CSR tevékenységek ismeretére is kíváncsi voltam. Különbséget akartam tenni a magánéleti és a munkahelyi felelősségvállalás hozzáállásában. Az emberek sokszor ellenkeznek és nem értenek egyet a vállalati felelősségvállalással, hiszen gyakran éri a vállalatokat az a kritika, hogy profiszerzés céljából teszik ezeket a tevékenységeket, valamint az imázsunkon akarnak javítani. Emiatt előfordulhat, hogy a munkavállalók nem akarnak ehhez hozzájárulni, ezért nem veszik ki a részüket. Ezért sem mindegy mit és hogyan kommunikál a vállalat a külső és belső érintettek számára, az üzenet átadás megfelelő módja és tartalma kell ahhoz, hogy eljuttassa mindazt az információt, amit a vállalat kíván átadni. Meg kell találniuk azokat a kommunikációs csatornákat, amik mindkét fél számára a lehető legjobban átadja a szükséges információkat, továbbá mennyiség szempontjából is oda kell figyelni, hogy ne legyen egyik végletben sem, azaz ne legyen túl kevés kommunikáció róla, de zavaró se legyen a munkavállalók részére. Itt is meg kell találni az aranyközéputat. Az elméleti háttér feldolgozásához főként Lukács Rita és Bank Dénes disszertációját, valamint Tóth Gergely könyvét emelném ki. Kutatásmat a Sanofi-Aventis Zrt.-nél végeztem el, ahol a munkavállalók segítségét kértem a kutatási kérdésem megválaszolásához. Kérdőív formájában eljuttattam hozzájuk azokat a kérdéseket, amik segítettek előre vinni engem. A kérdőívemben túlnyomó részt egyszeres- és többszörös feleletválasztós kérdés szerepeltek, de megfogalmaztam még válaszmátrixot, nyitott kérdést, valamint Likert- és értékelő skálát is alkalmaztam. Az eredményeket igyekeztem az elméleti háttérrel összehasonlítani, valamint következtetéseket vontam le, hogyan jöhettek ki ezek az értékek, továbbá javaslatokat tettem, mind a munkavállalók által tett javaslatok segítségével, mind a saját tapasztalat által. 
695 |a belső kommunikáció 
695 |a CSR 
695 |a munkavállaló 
695 |a nagyvállalat 
695 |a társadalmi felelősségvállalás 
700 1 |a Géring Dr. Zsuzsanna Margit  |e ths 
700 1 |a Sárközi Melinda  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29037/1/Harmati%20Dorottya_szakdolgozat_2020.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29037/2/Titkos%C3%ADt%C3%A1si%20k%C3%A9relem.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29037/3/BA_TO_Harmati_Dorottya_G1F42R.pdf  |z Dokumentum-elérés