A közösségi média hatása a vállalati munkavégzés hatékonyságára

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csapó Albert Csaba
További közreműködők: Erdélyi Éva
Fajt Balázs
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:hatékonyság
közösségi média
kutatás
munkavégzés
vállalat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29055

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29055
005 20210301134328.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Csapó Albert Csaba 
245 1 2 |a A közösségi média hatása a vállalati munkavégzés hatékonyságára  |c Csapó Albert Csaba  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatomban a közösségi média hatásait a vállalati munkavégzés hatékonyságára nézve elemeztem. A közösségi média manapság a mindennapjaink része, szinte mindenki tagja valamilyen közösségi oldalnak, a mobiltelefonunk segítségével pedig mindenhol velünk van, természetesen a munkahelyünkön is. Számos kérdést vet fel a közösségi média munkahelyi jelenléte; a dolgozatom során vizsgáltam, hogy a munkaadók tiltják-e a privát internet használatot, mitől függ a munkahelyi közösségimédia-használat intenzitása, milyen hatással van a munkahely közösségimédia-jelenléte a dolgozók munkaidőben folytatott social network aktivitására, illetve, hogy a közösségi média használata érdemben befolyásolja-e a dolgozó teljesítményét. A dolgozatom első részében szekunder kutatást végeztem, a rendelkezésre álló szakirodalmat elemeztem, még pedig a közösségi média kialakulásának folyamatát, működését, funkcióit, illetve az azok mögött álló szociális és üzleti motivációkat, mindezekhez pedig egyfelől a technológiai környezet, másfelől az abban, illetve annak nyomán kialakult digitális kultúrát. Kitértem ezenfelül még a munkahelyi közösségi média használat sajátosságaira, illetve ismert hatásaira. Szakdolgozatom második része tartalmazza a primer kutatásaim eredményeit. Kérdőíves megkérdezést alkalmaztam. A téma naprakészségéhez híven online formában a közösségi média felületeinek segítségével. Az elemzés elkészítéséhez több szempont alapján vizsgáltam a kitöltőket: először is demográfiai adatok alapján, a munka és munkahely alapján, az egyéni közösségi média használata alapján, illetve a kitöltők közösségi média munkára gyakorolt hatásaira vonatkozó véleménye alapján. Kutatási eredményeim alapján elmondható, hogy a közösségi média munkahelyi használata nincs releváns hatással sem az egyén, sem pedig a szervezet egészének teljesítményére, az esetleges tiltás azonban a cég hírneve csorbulásának, a munkamorál romlásának, illetve a dolgozói lojalitás leépülésének veszélyét hordozza magában, ezek pedig kihathatnak majd a gazdasági teljesítményre is. Hiszen, ha tiltják a közösségi média használatot, valószínűleg akkor is használni fogják a munkavállalók, csak inkább titokban. Véleményem szerint 2020-ban igenis helye van a cégek életében a közösségi médiának, illetve a cégeknek a közösségi médiában. Ha pedig alkalmasnak találjuk arra a különböző platformokat, hogy az üzleti céljainkat szolgálják, gyakorlatilag értelmetlen annak használatától éppen a saját szervezetünk tagjait eltiltani, akik saját kapcsolataik és aktivitásaik révén maguk is sokat tehetnek annak érdekében, hogy cégünk a virtuális térben is sikereket érjen el. 
695 |a hatékonyság 
695 |a közösségi média 
695 |a kutatás 
695 |a munkavégzés 
695 |a vállalat 
700 1 |a Erdélyi Éva  |e ths 
700 1 |a Fajt Balázs  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29055/1/BA_szakdolgozat_Csap%C3%B3_Csaba_AE9WED.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29055/2/AE9WED_Absztrakt.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29055/3/BA_TO_Csap%C3%B3_Csaba_AE9WED.pdf  |z Dokumentum-elérés