A munka, magánélet és tanulmányok közti egyensúly kialakítása a magyar hallgatók körében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kézdi Nóra
További közreműködők: Bor Katalin
Mosolygó-Kiss Ágnes
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:diákmunka
gyakornok
munka-magánélet
pályakezdők
WLB
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29079

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29079
005 20210301134524.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kézdi Nóra 
245 1 2 |a A munka, magánélet és tanulmányok közti egyensúly kialakítása a magyar hallgatók körében  |c Kézdi Nóra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A mai felgyorsult világban a munka és magánélet egyensúlyának megteremtése szinte elkerülhetetlen, ha az ember hosszú távon szeretne érvényesülni az élet különböző területein. E kiegyensúlyozottság kialakításában a munkavállaló szerepe legalább annyira fontos, mint a munkáltatóé, a kettőjük kölcsönhatása alkothatja ehhez az ideális közeget. A felsőoktatásban tanuló diákok egy jelentős része már dolgozik, elsősorban pénzkeresés, illetve tapasztalatszerzés céljából. Ez azt jelenti, hogy ők nem csak a szervezet támogatását, hanem a felsőoktatási intézmény rugalmas hozzáállását is igénylik. Jelenlegi pozícióm, mint Magyarország egyik legnagyobb diákszövetkezetének toborzás-kiválasztás munkatársa során rengeteg munkakereső diákot segítettem hozzá a megfelelő gyakornoki állás megtalálásához. Mivel én is azon hallgatók közé tartozom, akik tanulmányaik mellett dolgoznak, megfogalmazódott bennem a kérdés: Vajon ők hogyan egyeztetik össze a munkát az iskolával és a magánélettel? Mik azok a tényezők, amik elengedhetetlenek számukra az egyensúly kialakítása szempontjából? Szakdolgozatom kapcsán többek között ezekre a kérdésekre szeretnék választ kapni a hallgatók preferenciáit, illetve diákokat foglalkoztató szervezetek hozzáállását kutatva. A dolgozatom elméleti részében ismertetem a munka-magénélet egyensúly fogalmát és ennek támogatási módszereit szervezeti és munkavállalói oldalról, majd bemutatom a diákszövetkezetek és a gyakornoki programok működését, kitérve a munkavállalók és munkáltatók előnyeire és nehézségeire. A dolgozó hallgatók munka-magánélet egyensúlyát vizsgálva két kutatási módszert is alkalmaztam. Az elektronikus kérdőívemet 120 hallgató töltötte ki, amivel célom a diákok munkaerőpiaci helyzetének és a munka és tanulmányok összeegyeztetésére való törekvésének felmérése volt. Annak érdekében, hogy ne csak egy oldalról vizsgáljam meg a gyakornoki foglalkoztatást és annak körülményeit, kutatásom második részében olyan különböző vállalatok vezetőit interjúvoltam meg, akik már voltak közvetlen felettesei diákoknak. A két csoport vizsgálata lehetőséget adott arra, hogy egy egységes, valós kép alakuljon ki a gyakornokok munka, magánélet és tanulmányok közti egyensúlyáról. Többek között választ kaphattam arra, mennyire befolyásolja az iskolai teljesítményt a gyakornoki munkavégzés, vagy hogy milyen béren kívüli juttatásokkal, kezdeményezésekkel próbálják a vállalatok támogatni gyakornokaikat. A bemutatott válaszokból és következtetésekből kiindulva bátran állíthatom, hogy az egyetemi tanulmányok mellett a gyakornoki munkavégzés olyan szakmai tudást és gondolkodásmódot biztosít, amire csak egy vállalatnál eltöltött munkavégzés közben lehet szert tenni és ami szinte elengedhetetlen a jövőbeli elhelyezkedés szempontjából. 
695 |a diákmunka 
695 |a gyakornok 
695 |a munka-magánélet 
695 |a pályakezdők 
695 |a WLB 
700 1 |a Bor Katalin  |e ths 
700 1 |a Mosolygó-Kiss Ágnes  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29079/1/Ke%CC%81zdiNo%CC%81ra_EE_szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29079/2/Titkosi%CC%81ta%CC%81si%20ke%CC%81relem.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29079/3/BA_TO_Ke%CC%81zdi_No%CC%81ra_W1AGBY.pdf  |z Dokumentum-elérés