A munka, magánélet és tanulmányok közti egyensúly kialakítása a magyar hallgatók körében
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | diákmunka gyakornok munka-magánélet pályakezdők WLB |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/29079 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg29079 | ||
005 | 20210301134524.0 | ||
008 | 210301suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Kézdi Nóra | |
245 | 1 | 2 | |a A munka, magánélet és tanulmányok közti egyensúly kialakítása a magyar hallgatók körében |c Kézdi Nóra |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a A mai felgyorsult világban a munka és magánélet egyensúlyának megteremtése szinte elkerülhetetlen, ha az ember hosszú távon szeretne érvényesülni az élet különböző területein. E kiegyensúlyozottság kialakításában a munkavállaló szerepe legalább annyira fontos, mint a munkáltatóé, a kettőjük kölcsönhatása alkothatja ehhez az ideális közeget. A felsőoktatásban tanuló diákok egy jelentős része már dolgozik, elsősorban pénzkeresés, illetve tapasztalatszerzés céljából. Ez azt jelenti, hogy ők nem csak a szervezet támogatását, hanem a felsőoktatási intézmény rugalmas hozzáállását is igénylik. Jelenlegi pozícióm, mint Magyarország egyik legnagyobb diákszövetkezetének toborzás-kiválasztás munkatársa során rengeteg munkakereső diákot segítettem hozzá a megfelelő gyakornoki állás megtalálásához. Mivel én is azon hallgatók közé tartozom, akik tanulmányaik mellett dolgoznak, megfogalmazódott bennem a kérdés: Vajon ők hogyan egyeztetik össze a munkát az iskolával és a magánélettel? Mik azok a tényezők, amik elengedhetetlenek számukra az egyensúly kialakítása szempontjából? Szakdolgozatom kapcsán többek között ezekre a kérdésekre szeretnék választ kapni a hallgatók preferenciáit, illetve diákokat foglalkoztató szervezetek hozzáállását kutatva. A dolgozatom elméleti részében ismertetem a munka-magénélet egyensúly fogalmát és ennek támogatási módszereit szervezeti és munkavállalói oldalról, majd bemutatom a diákszövetkezetek és a gyakornoki programok működését, kitérve a munkavállalók és munkáltatók előnyeire és nehézségeire. A dolgozó hallgatók munka-magánélet egyensúlyát vizsgálva két kutatási módszert is alkalmaztam. Az elektronikus kérdőívemet 120 hallgató töltötte ki, amivel célom a diákok munkaerőpiaci helyzetének és a munka és tanulmányok összeegyeztetésére való törekvésének felmérése volt. Annak érdekében, hogy ne csak egy oldalról vizsgáljam meg a gyakornoki foglalkoztatást és annak körülményeit, kutatásom második részében olyan különböző vállalatok vezetőit interjúvoltam meg, akik már voltak közvetlen felettesei diákoknak. A két csoport vizsgálata lehetőséget adott arra, hogy egy egységes, valós kép alakuljon ki a gyakornokok munka, magánélet és tanulmányok közti egyensúlyáról. Többek között választ kaphattam arra, mennyire befolyásolja az iskolai teljesítményt a gyakornoki munkavégzés, vagy hogy milyen béren kívüli juttatásokkal, kezdeményezésekkel próbálják a vállalatok támogatni gyakornokaikat. A bemutatott válaszokból és következtetésekből kiindulva bátran állíthatom, hogy az egyetemi tanulmányok mellett a gyakornoki munkavégzés olyan szakmai tudást és gondolkodásmódot biztosít, amire csak egy vállalatnál eltöltött munkavégzés közben lehet szert tenni és ami szinte elengedhetetlen a jövőbeli elhelyezkedés szempontjából. | |
695 | |a diákmunka | ||
695 | |a gyakornok | ||
695 | |a munka-magánélet | ||
695 | |a pályakezdők | ||
695 | |a WLB | ||
700 | 1 | |a Bor Katalin |e ths | |
700 | 1 | |a Mosolygó-Kiss Ágnes |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29079/1/Ke%CC%81zdiNo%CC%81ra_EE_szakdolgozat.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29079/2/Titkosi%CC%81ta%CC%81si%20ke%CC%81relem.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29079/3/BA_TO_Ke%CC%81zdi_No%CC%81ra_W1AGBY.pdf |z Dokumentum-elérés |