Felelős vállalat – Felelős fogyasztó – Környezettudatos döntések, lehetőségek befolyásolása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Dudás Zsófia Andrea
További közreműködők: Győri Dr. Zsuzsanna
Korbonits Péter
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói felelősség
greenwashing
környezetvédelem
társadalmi felelősségvállalás
vállalati felelősség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29093
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatomat a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról és a fogyasztók felelősségéről, valamint a kettő összefüggéseiről és egymásra gyakorolt hatásairól írom. A vállalatok és a fogyasztók felelőssége nagy mértékben befolyásolja egymást. Így, amikor megkérdezik bármelyik felet arról, hogy mi az ő felelőssége és mit tesz annak érdekében, hogy vállalja azt, akkor mindkét fél nagyon könnyen tudja hárítani a másikra a felelősséget.A szakdolgozatomban kutatást végzek arról, hogy milyen különbségek vannak a környezettudatos és az átlagos fogyasztók hozzáállása és önkritikája között. Elsősorban, hogy mennyire gondolják magukat felelősnek a különböző életvitelt folytató fogyasztók és ennek milyen hatásai vannak a vállalatokra és az elkötelezettségükre a felelősségvállalás iránt.Valamint kutatásomban kitérek arra is, hogy mennyiben befolyásolja a fogyasztókat, hogy egy vállalat milyen figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra. Érdekli-e őket vagy tisztában vannak-e azzal, hogy a vásárlásukkal szavaznak, fordítanak-e figyelmet arra, hogy milyen erkölcsi, etikai normákkal rendelkező vállalatot támogatnak vásárlásukkal.A második kutatásomban interjút készítek egy magyar low waste életmódot folytató youtuberrel, aki zero waste témában készít közérthető és élvezhető videókat. Témája az első kutatás és ennek összefüggése a vállalati felelősségvállalással.