A CM és CRM közötti különbségek, az „R”, mint Realationship lényegessége. CRM funkcionalitás felmérés az MVM NET Zrt.-nél

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gál Dominik Róbert
További közreműködők: Hua Nam Son
Jaksa Gábor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:clienting (ügyfélközpontú marketing)
CRM
projektmenedzsment
ügyfélkapcsolat
ügyfélkapcsolati menedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29125

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29125
005 20210301134856.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Gál Dominik Róbert 
245 1 2 |a A CM és CRM közötti különbségek, az „R”, mint Realationship lényegessége. CRM funkcionalitás felmérés az MVM NET Zrt.-nél  |c Gál Dominik Róbert  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogy az MVM NET Zrt. által használt CM modul – mely az IBM Maximo rendszer egyik modulja – miben hasonlít, és miben tér el egy átlagos CRM rendszertől. A vizsgálat során számos forrásból próbáltam informálódni, és még inkább megismerni a CRM rendszerek nyújtotta lehetőségeket.Ahhoz, hogy érthető legyen, hogy mire használnak egy CRM rendszert, először bemutattam az MVM NET Zrt. ügyféligénykezelési folyamatát. Maga a folyamat rendkívül komplexnek tűnik, és valóban nem egyszerű első megértésre, viszont a valóságban ez nem egy kifejezetten bonyolult folyamat. Három fő részből áll:1. Megrendelés2. Létesítés3. ÉrtékesítésA megrendelés során az előkészítő feladatokat végzik el onnantól kezdve, hogy beérkezett az ügyfél igénye. A létesítés az egész folyamat legkomplikáltabb része. Számos terület közreműködik abban, hogy a megrendelt igény létesítése megvalósulhasson. Ilyenkor végzik el az esetleges beszerzéseket, helyszíni munkákat, és élesítik a szolgáltatást. Az értékesítési résznél pedig a számlázást készítik elő, például a teljesítés igazolásával.Ezt követően bemutattam a CRM rendszerek kialakulásának okait, és folyamatát, ami az előző évszázadra vezethető vissza, egyészen a tömegtermelésig. Ugyanis ez indította el azt a folyamatot, hogy az ügyfelek elvárták, hogy ők legyenek a központban. Ez egészen a mai piaciokig nyúlik, ugyanis most is azt tapasztalhatjuk, hogy ügyfélközpontú szemlélet a legtöbb sikeres nagyvállalatnál jelen van. Ezt a területet segít egy CRM rendszer kiaknázni különböző funkcionalitásokkal. Azonban egy CRM rendszer megfelelő használatához nem elegendő kizárólag a rendszer megléte, bizonyos alapelveket, tényezőket be kell tartania, és meg kell valósítania a vállalatnak ahhoz, hogy a rendszer bevezetése többet segítsen, mint amennyit árt.Megvizsgáltam, hogy mik azok a tényezők, amiket egy vállalatnak be kell tartania ahhoz, hogy egy CRM rendszert hatékonyan működtessem. Bemutattam a témában kompetens szakértők véleménye alapján, hogy milyen értéknövelő hatásokat eredményezhet a tényezők betartása, hogy általánosságban milyen CRM funkcionalitások segítenek hozzá a pozitív eredményekhez.Az MVM NET Zrt. jelenleg a már említett CM modult használja. Ez nagyban hasonlít egy CRM rendszerre, azonban bizonyos funkcionalitások nincsenek meg a CM modulban. Dolgozatomban megvizsgáltam, hogy pontosan melyik funkcionalitásokról van szó, vagyis miben tér el a CM modul egy CRM rendszertől. A legmérvadóbb különbségek a folyamat elején, és az utótámogatásnál, illetve háttértámogatásnál fedezhetők fel. Ezek a funkcionalitások a marketing, ügyféligénykezelés bizonyos részei, az ügyfélszolgálathoz kapcsolódóan az ügyfélelégedettségmérés, valamint a háttértámogató funkcionalitások közül a központi adatbázis, illetve a vezetői döntéstámogatás.Végzetül pedig leírtam, hogy az említett funkcionalitások fejlesztését követően miben fog változni az MVM NET Zrt. ügyféligénykezelési folyamata, és hogy mit remélnek a CRM-től az érintett középvezetők. 
695 |a clienting (ügyfélközpontú marketing) 
695 |a CRM 
695 |a projektmenedzsment 
695 |a ügyfélkapcsolat 
695 |a ügyfélkapcsolati menedzsment 
700 1 |a Hua Nam Son  |e ths 
700 1 |a Jaksa Gábor  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29125/1/Szakdolgozat_G%C3%A1l_Dominik_GI.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29125/2/Titkositasi_kerelem_2020.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29125/3/BA_TO_G%C3%A1l_Dominik_WUCH21.pdf  |z Dokumentum-elérés