Belső CSR gyakorlatok vizsgálata a Nielsen Közönségmérés vállalatnál

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bagi László
Other Authors: Géring Dr. Zsuzsanna Margit
Herczog Mária
Format: Thesis
Kulcsszavak:belső CSR
belső CSR gyakorlatok
CSR
Nielsen Közönségmérés Kft.
társadalmi felelősség
társadalmi felelősségvállalás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29127

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29127
005 20210301134904.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bagi László 
245 1 0 |a Belső CSR gyakorlatok vizsgálata a Nielsen Közönségmérés vállalatnál  |c Bagi László  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatom témája a társadalmi felelősségvállalás (CSR), azon belül annak – a munkavállalókat célzó – belső dimenziója. Mai világunk fontos témái közé sorolható a felelősségvállalás témaköre, ám úgy érzem, sokakban ezen terület jelentése és jelentőssége máig nem tisztázott. A kutatásomban vizsgált Nielsen Közönségmérés Kft.-nél lassan egy éve dolgozom gyakornoki pozícióban, felelősségvállalási elköteleződését éppen ezért szerettem volna közelebbről megismerni. A Nielsen egy amerikai nagyvállalat leányvállalataként tevékenykedik Magyarországon, tevékenységi köre televíziós nézettségi adatok műszeres mérése. Ezen amerikai nagyvállalati létnek köszönhetően alakult ki a vállalat életében a CSR gyakorlata.A szakdolgozatom bevezetéseként bemutatom, milyen igények és milyen gondolatkörök formálták a társadalmi felelősségvállalás igényét, annak kialakulását milyen korszaki sajátosságokhoz köthetjük. Lényegesnek tartom feltárni azt a gondolatot, miszerint a téma kialakulása főként az amerikai környezethez köthető. Az európai vállalati viszonyok sokkal inkább államilag szabályozottak, így a témakör kifejlődése is késéssel jelent meg e térségben. A kutatásomban vizsgált vállalat esetében is érdemes megfigyelni miként alkalmazhatók a főként tengerentúlon kialakult gyakorlatok, azok helyi alkalmazása milyen nehézségekkel jár.Kutatásom során dokumentumelemzés, szakértői interjú és kérdőíves vizsgálódás mentén ismerem meg a Nielsen belső CSR programjait. A dokumentumelemzést és a szakértői interjút követően négy felelősségvállalási témakört jelöltem ki, melyeknek részletesebb megismerését tűztem ki célul. Ezen területek a rugalmas munkaidő biztosítása, munkavállalókatcélzó egészségmegőrző programok, egyenlő bánásmódra vonatkozó intézkedések, illetve a munkavállalók képzésére irányuló programok. A témák kijelölése után kérdőíves vizsgálódást végeztem a vállalat munkavállalói körében. A kérdőív fő célja feltárni, hogy a munkavállalók mennyire ismerik az őket célzó belső CSR gyakorlatokat, milyen csatornán tájékozódnak ezekről, mennyire tartják fontosnak ezeket a programokat, illetve, hogyan ítélik meg ezek hatékonyságát?A kutatás eredményeként több érdekes dinamikát véltem felfedezni a felelősségvállalás hátterében. Megállapítottam, hogy a nagyvállalati jelenlétnek köszönhető, hogy a felelősségvállalás szerepet kap a vállalat életében, azonban azok helyi alkalmazása több akadályba ütközik. A CSR stratégiai döntések mentén kell alakuljon, így a szerveződése részben korlátozott. A kutatásom révén megtapasztaltam, hogy a CSR gyakorlatok hatékonysága összefügg azok szerveződés szintjével. Azon programok működnek hatékonyan, melyek a helyi viszonyokhoz alkalmazkodnak, illetve amiben megjelenik a munkavállalói bevonódás. Jól látszik, hogy a munkavállalók számára fontosak a CSR gyakorlatok, ezért a vállalatnak érdemes foglalkozni azokkal, ezzel növelve a munkavállalói elköteleződést, aminek eredményeként nő a munkavállalói teljesítmény, melynek igazi nyertese maga a vállalat.Örömmel tapasztaltam, hogy a Nielsen kiemelt figyelmet fordít a belső CSR alkalmazására, fejlesztésére. Ez a hozzáállás úgy vélem nélkülözhetetlen a vállalatok számára, hisz társadalmi befolyásukhoz mérten elvárható tőlük a felelősségvállalás, melynek végső célja nem más, mint a társadalmi jólét növelése. 
695 |a belső CSR 
695 |a belső CSR gyakorlatok 
695 |a CSR 
695 |a Nielsen Közönségmérés Kft. 
695 |a társadalmi felelősség 
695 |a társadalmi felelősségvállalás 
700 1 |a Géring Dr. Zsuzsanna Margit  |e ths 
700 1 |a Herczog Mária  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29127/1/szakdolgozat_Bagi_L%C3%A1szl%C3%B3_v%C3%A9gleges.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29127/2/Titkositasi_kerelem_Bagi_Laszlo_20201205.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29127/3/BA_TO_Bagi_L%C3%A1szl%C3%B3_CUKECX.pdf  |z Dokumentum-elérés