Női vállalkozók, avagy karrierépítés nőként

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csendes Szilvia
További közreműködők: Ágota Fónagyné Török
Hidegh Anna Laura
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:előítélet(ek)
motiváció
nehézség(ek)
vállalkozás
vállalkozó(k)
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29144

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29144
005 20210301135051.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Csendes Szilvia 
245 1 0 |a Női vállalkozók, avagy karrierépítés nőként  |c Csendes Szilvia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Mind a világban mind pedig Magyarországon, a vállalkozások jelentik egy gazdaság alappilléreit. A vállalkozók száma és teljesítménye hozzájárul az államháztartás pénzügyi helyzetének alakulásához. Szakdolgozatom során a vállalkozói lét egy igencsak fontos részével szeretnék foglalkozni, mégpedig a nők folyamatos megjelenésével a vállalkozói piacon. Számos tanulmány is foglalkozott már a témával, ezzel is felhívva a figyelmet a téma aktualitására. Egyre több európai uniós felmérés készül arról miszerint a férfiakhoz képest jóval kevesebb nő tekinti a vállalkozást életképes karrierlehetőségnek. Annak ellenére, hogy az elmúlt években növekedett a női vállalkozók száma, az Unióban tíz nőre csak egyetlen női vállalkozó jut, míg ez az arány a férfiaknál négy az egyhez.  Bár folyamatos javulás figyelhető meg, a nemek közötti egyenlőtlenségek még mindig jelen vannak minden országban, és ezen csökkentésén a mai napig dolgoznak rajta a felelős szervek.  Számos szervezet kialakította már saját törekvését a nők támogatásának érdekében. Ilyen például Európai Bizottság, a Budapest Bank és a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány vagy a Hiventures. Dolgozatom első felében a témával foglalkozó szakirodalmak segítségével szeretném bemutatni magát a vállalkozások szerepét és fontosságát a gazdaságban, illetve a vállalkozások kialakulásának folyamatát és fejlődését. Ezt követően kitérek arra, hogy a nők mely területeken jelennek meg, mint vállalkozók, mely szempontok alapján döntenek a vállalkozás megkezdése mellett. Szintén megemlítem a velük kapcsolatos sztereotípiákat, illetve a férfiak és nők között megfigyelhető különbségeket. Bemutatom a motivációs tényezőket és a női vállalkozók típusait is szemléltetem. Ugyancsak kitérek a női vállalkozókat ért akadályokra, nehézségekre; hogyan tudják azokat megoldani, milyen képzések, támogatások állnak rendelkezésükre. És végül, de nem utolsó sorban szót ejtek arról, hogy napjainkban hogyan alakul a női vállalkozók száma a világban és Magyarországon egyaránt. Dolgozatom második felében az empirikus kutatásom kerül bemutatásra. 8 különböző területen elhelyezkedett vállalkozó nővel készítettem interjút, arra keresve a választ, hogy 1) őket mi motiválta a vállalkozás megkezdésekor, 2) milyen nehézségekbe ütköztek, illetve 3) érte-e őket előítélet, azért, mert nőként kezdtek el vállalkozni. Bízom benne, hogy dolgozatomban választ kapok a kérdéseimre, és bebizonyíthatom, hogy egy jó ötlet és megfelelő stratégiával a háttérben remek lehetőséget adhat egy vállalkozás beindítására.  
695 |a előítélet(ek) 
695 |a motiváció 
695 |a nehézség(ek) 
695 |a vállalkozás 
695 |a vállalkozó(k) 
700 1 |a Ágota Fónagyné Török  |e ths 
700 1 |a Hidegh Anna Laura  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29144/1/Szakdolgozat_Csendes_Szilvia_HC7U13.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29144/2/BA_TO_Csendes_Szilvia_HC7U13.pdf  |z Dokumentum-elérés