A személyes és e-coaching közötti különbségek, előnyök és hátrányok

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Biró Anna Kata
Other Authors: Ekési Szilvia
Mosolygó-Kiss Ágnes
Format: Thesis
Kulcsszavak:.NET Framework
coaching
digitális jövő
emberi erőforrás menedzsment
human resources
kapcsolat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29165

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29165
005 20210301135204.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Biró Anna Kata 
245 1 2 |a A személyes és e-coaching közötti különbségek, előnyök és hátrányok  |c Biró Anna Kata  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Egyetemi tanulmányaim alatt kezdett el érdekelni a coaching. Számomra fontos más emberek segítése, és örülök, hogy ennek egy újabb fajtáját ismertem meg. Azon belül is az e-coachinggal foglalkoztam szakdolgozatomban, mert jó ötletnek találtam vizsgálódni, hogy a 2020-ban kialakult vírushelyzet milyen hatással volt erre a területre. A szakirodalmi részben részletesen bemutatom a coachingot. Az alapoktól kezdtem el felépíteni ezt a témát. Elsőként körbejárom a szó értelmezését, az eredetét, a különböző definíciókat. Majd ezután a folyamat szereplőiről írok, ahol kitérek a különböző kompetenciákra és felelősségekre. Ezután saját érdekeltségem miatt kutattam a coaching történelmét, mert kíváncsi voltam, hogy honnan indult el, hogyan terjedt el a világban, majd természetesen foglalkoztam a magyarországi helyzetével. A coaching terjedésével bővült a csoportosítási lehetőségek palettája is, amivel szintén foglalkozom a disszertációmban. A coachingot megkülönböztethetjük résztvevők száma, téma érintettsége, felmerülő problémák, a résztvevők közötti kontaktus típusa alapján is. Ezen kívül vannak különböző irányzatai is, amik csak az alkalmazott módszerekben térnek el. Ezek közül a legismertebbek Magyarországon a következők: akcióközpontú-, értékalapú-, megoldásközpontú-, NLP coaching, szupervízió megközelítésű coaching, és a Gestalt coaching. A dolgozatomban ezekkel is mind foglalkozom egy-egy fejezet erejéig. Mivel disszertációmban azt kutatom, hogy miben más az e-coaching a személyestől, illetve, hogy az mennyire hatékony valójában, ezért fontosnak tartottam a résztvevők között kialakult kapcsolatról is írni.Vajon mi kell a bizalomhoz? Milyen összetevői vannak egy meghitt coaching beszélgetésnek? Szükséges hozzá a személyes jelenlét? A szakirodalmi rész utolsó fejezetében ilyen, és ehhez hasonló kérdésekkel foglalkozom. Az általam elvégzett empirikus kutatást félig strukturált interjúkkal végeztem. Interneten és ismerősök által sikerült a hat interjúalanyomat megtalálnom. Nem is terveztem több interjút lefolytatni, mert így is a végére nagyjából hasonló válaszokat kaptam. Majdnem mindenkinek hasonló meglátása volt, néhány plusz észrevétellel. Ezért viszont nagyon örültem, hogy ezt a kutatási módot választottam, mert így megismertem minél több szemléletet mélyebben. Az interjúk és eredmények ismertetése után, összevetettem a szakirodalmi részben megállapított tényeket a kutatásommal, majd a bennem felmerült kérdéseket is megválaszoltam. Szakdolgozatom megírásával nem csak ebben a témában gazdagodtam, hanem tapasztalatokat is nyertem. 
695 |a .NET Framework 
695 |a coaching 
695 |a digitális jövő 
695 |a emberi erőforrás menedzsment 
695 |a human resources 
695 |a kapcsolat 
700 1 |a Ekési Szilvia  |e ths 
700 1 |a Mosolygó-Kiss Ágnes  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29165/1/Bir%C3%B3AnnaKata_Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29165/2/BA_TO_Bir%C3%B3_AnnaKata_ONSVE9.pdf  |z Dokumentum-elérés