Az Y és Z generációbéli attitűdök vizsgálata a munkaerőpiacon

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hermann Ramóna
Other Authors: Faragóné Lepp Katalin
Fazakas Edina
Format: Thesis
Kulcsszavak:digitalizálás - digitalizáció
motiváció
viselkedésformák
Y generáció
Z gereráció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29197

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29197
005 20210301135418.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Hermann Ramóna 
245 1 3 |a Az Y és Z generációbéli attitűdök vizsgálata a munkaerőpiacon  |c Hermann Ramóna  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatom során egy szakirodalmi áttekintés keretein belül szerettem volna bemutatni az Y és Z generációt és ő viselkedésüket, motivációjukat alakító tényezőket. A két generációt külön-külön és összehasonlítva is kiemeltem. Megtaláltam bennük a közös pontot, ami nem más, mint a digitalizáció. Vizsgáltam az őket befolyásoló tényezőket melyek a következőek: kulturális, társadalmi, személyes és pszichológiai. Áttérve a motivációra ismertettem a tartalom- és folyamatelméleteket. Konkrét motivációs elméleteket is bemutattam, melyek a kutatásom alátámasztásában nyújtottak segítséget. Maslow motivációelméletéről, Herzberg kéttényezős motivációelméletéről, Vroom elváráselméletéről, Adams méltányosság elméletéről és Latham-Locke célkitűzéselméletéről esik szó. Szakdolgozatom második felében egy általam készített kutatást mutatok be arról, milyen külső, illetve belső tényezők képesek motiválni az Y és Z generációt. Szerettem volna rávilágítani a két generáció esetleges eltéréseire és hasonlóságaira is. Milyen tényezők vezethetnek elégedetlenséghez, illetve milyen tényezők lehetnek hatékonyak ennek növelésére az egyén és a vállalat számára is egyaránt. Ehhez előfeltevéseket és kutatási kérdéseket fogalmaztam meg, melyeket a primer kutatásom eredményeinek értékelése után alátámasztottam, illetve cáfoltam. 100 ember töltötte ki a kérdőívemet, melyből legjobb tudásom szerint próbáltam a legtöbb információt kiszűrni és levonni a következtetéseket. Bebizonyosodott, hogy a legfőbb húzóerő valóban a pénzben van, ez mindennek a mozgatórugója, emellett számos fontos motivációs tényező került előtérbe, melyeket az ember nem is gondolna fontosnak. Végül a kérdőívemben felmerülő problémákra próbáltam megoldásokat, javaslatokat tenni, melyeket érdemes lehet hasznosítani a munka világában. Legfőbb javaslataim a jövőre és a digitalizációra összpontosítanak, hiszen a világ efelé halad. A kérdés, hogy milyen gyorsan és milyen szinten vagyunk képesek ezzel haladni. A modernizáció lassan az emberek felett is képes lesz átvenni a hatalmat. Egyre nagyobb gépeket eszközöket építünk, amelyek egyre károsabbak lesznek a földünk és önmagunk számára is idővel. A kérdés akkor mégis az, a fiatal generációk megmenteni vagy elpusztítani segítik a földet? 
695 |a digitalizálás - digitalizáció 
695 |a motiváció 
695 |a viselkedésformák 
695 |a Y generáció 
695 |a Z gereráció 
700 1 |a Faragóné Lepp Katalin  |e ths 
700 1 |a Fazakas Edina  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29197/1/Szakdolgozat_Hermann_Ram%C3%B3na_2020%20%281%29%20%281%29.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29197/2/BA_TO_Hermann_Ram%C3%B3na_HOUGBE.pdf  |z Dokumentum-elérés