Smart szolgáltatások bevezetése kis- és középvállalkozásokba

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Eltigani Amir Abdelmagid
További közreműködők: Fejes Petra
Győri Dr. Zsuzsanna
Németh Dr. Szilárd
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitalizáció
empirikus elemzés
innovációs ökoszisztéma
kis- és középvállalkozás - KKV
profitmaximalizálás
teljesítmény optimalizálása
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29268

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29268
005 20210301140104.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Eltigani Amir Abdelmagid 
245 1 0 |a Smart szolgáltatások bevezetése kis- és középvállalkozásokba  |c Eltigani Amir Abdelmagid  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomban a digitális ökoszisztéma kiépítését és hatékonyságát vizsgáltam kis- és középvállalkozások vonatkozásában, nagy hangsúlyt fektetve a szolgáltató iparra. A digitális világ rohamos fejlődésének következtében az okos eszközök napjaink részévé váltak, nincs ez másképp a vállalkozások esetében sem. A tudatos vezetők fokozatosan próbálják digitalizálni a vállalat folyamatait, ezzel csökkentve a költségeket és hibalehetőségeket, illetve növelve a hatékonyságot.   Dolgozatomban célom volt vizsgálni, hogy az egyes iparágakban milyen mértékű és hatású a digitális ökoszisztéma használata. A hatékonyság mérésére különböző teljesítménymutatókat állítottam fel, kontrollcsoportként olyan vállalkozásokat vettem alapul, ahol még nem indult el a digitalizáció folyamata. Így átfogó képet kaphattam, hogyan befolyásolja az egyes piaci szegmenseket az okos eszközök és szolgáltatások használata. Szakirodalmi kutatás keretében elemeztem a tudomány jelen állását a témával kapcsolatban, bár mivel új kutatási területről van szó, még nem áll rendelkezésre sok publikáció.   Saját kutatásom keretében kérdőíves felmérést és mélyinterjúkat készítettem. A kérdőíves felmérés eredményének elemzésével a fő statisztikai számításokat végeztem, melyek alapján általános következtetéseket vonhatunk le. A vizsgált adatok és a tapasztalt összefüggések alapján tehát elmondható, hogy a vállalatok számára jobban növelte a profitot, az ügyfelek számát és csökkentette az átfutási időt a digitális ökoszisztémába való belépés, mint az innovációból történő kimaradás. Azonban bevezetés során figyelni kell arra, hogy a szervezet minden tagja megfelelő tájékoztatást kapjon az újításokról és motiválva legyenek a fejlesztések bekapcsolódásába.   A mélyinterjúk készítésénél célzottan választottam ki a kis- és középvállalkozások vezetőit. Fő szempontom a szolgáltatási egységek vizsgálata volt. Tevékenységüket más szolgáltatói szervezetekkel hasonlítottam össze, melyeknél minél szélesebb skálát határoztam meg, hogy különféle kisvállalatok gyakorlatát és megoldásait ismerhessem meg, mint például kereskedelem, egészségügy, vendéglátás, információkommunikáció, kultúra, oktatás és szállítás.         A kérdések első része a vállalat tevékenységével kapcsolatosak, a második pedig a hatékonyságra irányul. Főleg az elmúlt évek tapasztalataira voltam kíváncsi. A harmadik kérdéscsoportban a digitális ökoszisztéma jelenlegi helyzetére, illetve annak hatásaira vonatkozik, hogy milyen változásokat tapasztaltak a vezetők az okos termékek és szolgáltatások bevezetése óta. Viszonyítási alapnak ebben az esetben is olyan vállalkozásokat választottam, akiknél még nem kezdték el kiépíteni a digitális ökoszisztémát vállalkozásukban.   A kérdőíves felmérés eredményéhez hasonlóan az interjúk alapján is elmondható, hogy a vállalat hatékonyságának növeléséhez elengedhetetlen a vezető szerepe. Ahol a vállalkozás vezetője elkötelezett a digitális ökoszisztéma kiépítésében és használatában, ott jelentős hatékonyságnövekedés tapasztalható a kontrollcsoport vállalkozásaihoz képest, akik vezetőinek meggyőződésük, hogy az okos szolgáltatások bevezetése felesleges időt és költséget jelent.   Globálisan tapasztalható hatékonyságnövekedés mind a profit, mind a folyamatok, mind az ügyfelek számában. Itt azonban ki kell jelenteni, hogy a gazdaság élénkülése, a vállalatoknak nyújtott támogatások és hitellehetőségek is befolyásolták az elmúlt évek vállalkozásait, így a gazdasági szervezetek növekedése a gazdasági hangulat természetes hozadéka. A vizsgálat alapján a digitális ökoszisztéma alkalmazása erősen korrelál a hatékonysági mutatókkal. Pozitív kapcsolat van a profitnövekedéssel és az ügyfelek számával és erős, de negatív korreláció a folyamatok átfutási idejével. 
695 |a digitalizáció 
695 |a empirikus elemzés 
695 |a innovációs ökoszisztéma 
695 |a kis- és középvállalkozás - KKV 
695 |a profitmaximalizálás 
695 |a teljesítmény optimalizálása 
700 1 |a Fejes Petra  |e ths 
700 1 |a Győri Dr. Zsuzsanna  |e ths 
700 1 |a Németh Dr. Szilárd  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29268/1/avdhA4-218742aa-871c-4a57-aae3-93d0d22d0645.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29268/2/Eltigani_Amir_abstract.pdf  |z Dokumentum-elérés