KKV digitalizációja

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Józsa Gábor
További közreműködők: Sándor Ágnes
Török Dévald
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:adatelemzés - adatbányászat
automatizáció - automatizálás
digitalizálás - digitalizáció
gazdasági statisztika
kis- és középvállalkozás - KKV
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29324

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29324
005 20210301140728.0
008 210301suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Józsa Gábor 
245 1 0 |a KKV digitalizációja  |c Józsa Gábor  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témája a kis és középvállalkozások digitalizációja. Ennek a témának a kiválasztásakor egyéni motivációm a családi vállalkozásunk volt. Mezőgazdasági kis vállalkozásként jártas vagyok a kis vállalkozások szektorában, így a témám megjelölésekor ez vezérelt.A dolgozatom aktualitását tekintve, ebben a rohanó világban, ahol a technológia szerves részét képezi a mindennapjainknak, nem is lehetne aktuálisabb a téma. Mindent online felüleket igyekszünk elérni, távolról. Az okostelefonok és az internet térhódítása nagyban megváltoztatta az emberek mindennapjait, telefonon olvasunk híreket, írunk e-maileket, vagy éppen készítünk kimutatásokat. Elengedhetetlen eszközzé váltak ezek a készülékek.A digitalizáció szerepe a kkv szektorban kulcsfontosságúnak mondható, a dolgozatomban több helyen is kitérek arra, hogy egy- egy vállalkozás már nem tudja felvenni a versenyt technológiai újítások bevezetése nélkül, azokkal a vállalkozásokkal, akik mindenről kimutatást készítenek, adatokat elemeznek, automatizáltak egy-egy munkafolyamatot. A digitalizáció fontossága mellett nem szabad elmenni, ugyanis amilyen megoldásokat hozott magával, az minden vállalkozás életére hatással van. Záródolgozatomban több olyan megoldásról számolok be, amely nagyban megkönnyíti a vállalkozások mindennapi tevékenységeit, munkafolyamatok automatizálása, mint pl.: árajánlat készítő robot, amely egy megadott formátumú e-mail, amit megfelelő adatokkal kitöltve, a robot képes elkészíteni az árajánlatot. A válaszüzenetben megfogalmazottak, tehát, hogy elfogadja-e az árajánlatot vagy sem, alapján képes díjbekérőt készíteni, melyet egy előre megadott mappába pdf formátumban képes lementeni.Hasonlóan hasznos, ilyen automatizált folyamat egy adatelemző szoftver, amely pl. egy marketingkampány hatékonyságát hivatott elemezni. Meg tudja mondani, hogy a kampány folyamatában, mely felületeken érték el a legtöbb embert, mekkora részük vásárolt, vagy adott le megrendelést, melyik felületen értek el kevesebb személyt. A jövőre vetítve tudnak így marketing tervezeteket létrehozni. Dolgozatomban, ilyen gyakorlati példákkal támasztom alá a digitalizáció jelentőségét.A kis és középvállalkozások bemutatásakor fontosnak tartottam egy kis összehasonlítást külföldi mintával, ezért az USA-ban lévő kis és középvállalkozásokról is írtam. Ebben a fejezetben leírok minden, amit a kis és középvállalkozásokról tudni lehet és tudni kell, valamint a COVID-19 nevű világjárvány hatásáról is.Mélyinterjúmban egy cégtulajdonossal beszélgettem telefonon, amelynek célja az volt, hogy kiderítsem, milyen szinten állnak technológiai újítások terén. A dolgozatban több statisztikai adat is alátámasztja, hogy Magyarországon még gyerekcipőben jár ez a dolog és nagyon le vagyunk maradva külföldi országokhoz képest. Kiderült az interjúból, hogy a megkérdezett cég sem kivétel a statisztikák alól, felsorolt több olyan indokot, amely nem teszi számukra lehetővé a technológiai újítások bevezetését, legyen szó idő, pénz vagy változásra való hajlam hiányáról. A változásra való hajlam hiánya okozhatja, hogy a vállalkozásban dolgozók nemakarják befogadni az új dolgokat, ez főleg az alkalamzottakra iaz, akik ellenállnak a változtatások bevezetésének.Kvantitatív kutatásként kérdőíves megkérdezést választottam, kérdéseim irányadója az volt, hogy a vállalkozások milyen újításokat eszközöltek a cég fennállása óta, a koronavírus ideje alatt és terveznek-e a jövőben változtatásokat eszközölni. A kérdőívre kapott válaszok elemzése is azt bizonyította, hogy le van maradva országunkban a kkv szektor digitalizáció tekintetében.Összességében elmondható, hogy elmaradott az ország a technológiai újítások tekintetében, a koronavírus járvány ideje alatt bevezetett találkozásmentes, online meetingek és ügyfélfogadásra sem nyitott az ország lakossága. 
695 |a adatelemzés - adatbányászat 
695 |a automatizáció - automatizálás 
695 |a digitalizálás - digitalizáció 
695 |a gazdasági statisztika 
695 |a kis- és középvállalkozás - KKV 
700 1 |a Sándor Ágnes  |e ths 
700 1 |a Török Dévald  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29324/1/J%C3%B3zsa%20G%C3%A1bor%20szakdolgozat-converted.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29324/2/BA_TO_J%C3%B3zsa_G%C3%A1bor.pdf  |z Dokumentum-elérés