Ausztrália szolgáltatásinnovációja a turizmus példáján keresztül bemutatva

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Seprényi Dóra
További közreműködők: Bódi Ferenc
Csizmadia Péter
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Ausztrália
innováció
innovációs tevékenység
marketing
nemzetközi turizmus
szolgáltatásfejlesztés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29462

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29462
005 20210316125208.0
008 210316suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Seprényi Dóra 
245 1 0 |a Ausztrália szolgáltatásinnovációja a turizmus példáján keresztül bemutatva  |c Seprényi Dóra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom célja megvizsgálni és bemutatni a szolgáltató szektoron belül, a turizmusban nyújtott szolgáltatások innovációit. Az innovációk jelentőségét már a szakirodalom feldolgozása alatt érzékeltetem. A dolgozatomban megjelenő innovációkat Schumpeter nézeteire és kutatásaira, illetve más ismert közgazdászok és kutatók eredményeire alapozom. Az általuk kidolgozott elméletek szerint csoportosítom és kategorizálom az innovációkat. A szakdolgozatom legfontosabb fogalmai az általános innováció, a szolgáltatás és az abban megjelenő innováció, valamint a turizmusinnováció, amely a szolgáltató szektor legnagyobb ágazatában megjelenő innovációkat taglalja. A munkám során, területileg lehatárolva, az Ausztráliában megjelenő innovációkat tanulmányoztam. Ennek az országnak a legfontosabb szolgáltatási exportja a turizmus, így nem volt kérdés, hogy a szolgáltatások közül mely ágazatban megjelenő innovációkat lehet legjobban bemutatni. Három hipotézist állapítottam meg a dolgozatom elején. Az első hipotézis, mely egyben a dolgozatom alapjául szolgált, hogy Ausztrália a leginnovatívabb országok közé tartozik a szolgáltatásnyújtás terén. Ezen hipotézis bebizonyítására a következő kérdés megválaszolása volt szükséges: Melyek voltak azok az innovatív lépései Ausztráliának, amelyek fellendítették az országban a turizmust? Hol tart most Ausztrália az innovációk használatában? Milyen eszközöket használt és használ a turizmusban nyújtott szolgáltatásokban a folyamatos fejlődés és versenyben maradás érdekében?  A második hipotézisem a szolgáltató szektorban használt módszerekre utal, amelyben feltételeztem, hogy a turizmusinnováció, mint szolgáltatás, két legfontosabb eszköze a marketing és a különböző technológiák használata és bevonása az innovációs folyamatba. A hipotézis alátámasztására, Ausztrália szolgáltatószektorából hoztam példákat, amelyeket végrehajtottak vagy éppen jelenleg folyik a fejlesztése, alkalmazása. A szekunderkutatásom mellett egy turisztikai iroda dolgozójával készítettem egy strukturált interjút, amely nagy segítséget nyújtott a hipotéziseim bebizonyításában. Az interjú során nem csak a turizmusban megjelenő innovációkra, az általuk használt módszerekre adott választ, hanem egy emberközpontú fejlesztési lehetőségre is rámutatott. Ahogy már említettem, a turizmus Ausztrália legfontosabb szolgáltatás exportja, mivel óriási bevétele származik belőle az országnak. 2019-ben megjelent COVID-19 pandémia hatásait vizsgálva, szakdolgozatom elején harmadik hipotézisként fogalmaztam meg, hogy a járvány nagy százalékban csökkenti az ország bevételét és a turisták számát. Kutatásomat követően, engem is megleptek a kapott eredmények ezzel kapcsolatosan. A hipotéziseim értékelését követően, Ausztrál szolgáltatásaiban, turizmusában megjelenő innovációk értékelésére SWOT analízist készítettem, melynek eredménye hűen tükrözi az első hipotézisemre kapott végeredményt. 
695 |a Ausztrália 
695 |a innováció 
695 |a innovációs tevékenység 
695 |a marketing 
695 |a nemzetközi turizmus 
695 |a szolgáltatásfejlesztés 
700 1 |a Bódi Ferenc  |e ths 
700 1 |a Csizmadia Péter  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29462/1/Sepr%C3%A9nyi%20D%C3%B3ra_Szakdolgozat%202020_GM_VSZ.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29462/2/BA_TO_Sepr%C3%A9nyi_D%C3%B3ra_DBCTJO.pdf  |z Dokumentum-elérés