A cargo-partner helye az ellátási láncban, kapcsolatai a partnerekkel és ügyfelekkel

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Máthé Márk István
További közreműködők: Kozma Tímea
Molnár Domonkos
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:ellátási lánc - ellátó hálózat
logisztikai szolgáltatások
partnerkapcsolat(ok)
szállítmányozás
ügyfélkapcsolat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29472

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29472
005 20210316125310.0
008 210316suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Máthé Márk István 
245 1 2 |a A cargo-partner helye az ellátási láncban, kapcsolatai a partnerekkel és ügyfelekkel  |c Máthé Márk István  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témája a cargo-partner helye az ellátási láncban, kapcsolatai a partnerekkel és ügyfelekkel. A dolgozat első részében megindokoltam miért is választottam ezt a témát, illetve említést tettem a téma aktuális helyzetéről is. Az elméleti részben az ellátási lánc menedzsment pontos meghatározására helyeztem a hangsúlyt néhány definíció és magyarázat segítségével. Bemutattam, hogyan épül fel egy ellátási lánc és ismertettem milyen szereplői lehetnek ennek a modellnek. Szót ejtettem az ellátási háló kialakításáról és fontosságáról is. Ezt követően a logisztikai szolgáltatóvá válás folyamata következett, ahol kitértem a különböző szolgáltató típusokra a logisztikai szolgáltatók kategorizálására is. A következő rész a stakeholder elemzés ismertetése volt, ahol bemutattam, miért is fontos a vállalatok stratégiaépítése szempontjából ez a modell. Szó esett a lehetséges érintettekről, az érdekérvényesítésről és a csoportosításokról is. Ezt követte a partneri és ügyfélkapcsolatok elméleti áttekintése, ahol részletesen kifejtésre kerültek a piaci cserekapcsolatok és stratégiai partnerkapcsolatok. A kutatási rész az általam választott vállalat bemutatásával kezdődik. Az elején a cargo-partner megalakulásáról írtam, majd következett a cég értékeiről egy rövid beszámoló, amit a küldetés és jövőkép követett. Ebben a részben a vállalat tervei spekulációi szerepelnek. Fontosnak tartottam még kiemelni a cargo-partner digitális stratégiáját és társadalmi felelősségvállalását. Úgy gondolom ezek a témakörök fontosak, ahhoz, hogy lássuk mennyire komoly és elkötelezett cégről beszélünk. Ezt követően a vállalat nemzetközi terjeszkedéséről írtam, ahol szó esett az első központok létrehozásairól egészen a mai állapotokig. Ezt követte a szervezti struktúra bemutatása, ahol ismertettem a legfőbb részegységeit a magyarországi cargo-partnernek. Ebben a részben részletesen beszámoltam a különböző osztályok munkájáról, szolgáltatásairól és céljairól. Ezt a részt követte a vállalat stakeholder elemzése, ahol látható, mely vállalatok, hol helyezkednek el a cég életében. Ezeket a csoportosításokat röviden meg is indokoltam. A cargo-partner kft. Magyarországon fejezetben szót ejtettem a hazai beruházásokról, a jelenlegi helyzetről, illetve szó esett a pénzügyi eredményekről is. Itt összehasonlítást is tettem a 2018-as és 2019-es eredmények között rövid indoklással alátámasztva a változásokat. Ezt követte a kutatásom érdemi részét kitevő fejezet, melynek címe: A cargo-partner helye az ellátási láncban, kapcsolatai a partnerekkel és az ügyfelekkel (a légi osztály elemzése). Ennek a témának a megválaszolására több mini interjút készítettem a munkatársaimmal, melyeknek a fő kérdései: ·         Hogyan épül be a cargo-partner kft. az ügyfelei ellátási láncába? ·         Milyen folyamatokat végzünk ebben a láncban? ·         Hogyan értékeljük a partnereinket? ·         Milyen a kapcsolatunk a partnereinkkel? ·         Mit gondolnak a partnerek a cargo-partner-ről?   Ezen kérdések alapján a légi osztály minden részlegét ki tudtam elemezni. A sort a légi importtal kezdtem, ahol bemutatásra kerültek a legfőbb folyamatok, ezt követte az emergency részleg, ahol olyan szállítmányokat kell kezelni, melyek nagyon sürgősek. Erre közúti vagy légi megoldást kell találnia az ott dolgozóknak. Ezt követte a légi export folyamatok bemutatása, a kiscsomagos (courier) szolgáltatások ismertetése, végül pedig a pricing csapat munkájáról írtam részletesebben. Ezt követte két konkrét példa az ellátási láncba való mély beépülésre. A Nuki és a LiSEC nevű vállalatok példáján keresztül tisztán látható, milyen módokon képes a cargo-partner beépülni az ellátási láncokba. A következő rész a cargo-partner partner kapcsolatait mutatja be. Ezt legjobban a partner-és alvállalkozók évenkénti kiértékelése ismerteti. Minden évben egy több szempontból álló értékelést adnak a vezetők a partnereknek és alvállalkozóknak, amely által megtudják milyen besorolást kapnak. Külön a légitársaságok is kapnak a cégtől egy ilyen értékelést. Az ügyfél kapcsolatok bemutatása szintén egy kérdőíves felmérés alapján rajzolódik ki. Minden évben kiküldésre kerülő kérdőív alapján a cargo-partner kap egy értékelést az előző évi szolgáltatásainak minőségéről. Ezt kielemezve kaphat a cég egy képet arról, miken kell fejleszteni és mik azok a folyamatok, amik jól működnek. Az utolsó részben összegzem a tapasztalataimat, összevetem a megfigyeléseimet az elméletben tanultakkal majd javaslatokat teszek néhány fejlesztendő területre. 
695 |a ellátási lánc - ellátó hálózat 
695 |a logisztikai szolgáltatások 
695 |a partnerkapcsolat(ok) 
695 |a szállítmányozás 
695 |a ügyfélkapcsolat 
700 1 |a Kozma Tímea  |e ths 
700 1 |a Molnár Domonkos  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29472/1/M%C3%A1th%C3%A9%20M%C3%A1rk%20Istv%C3%A1n_%20O305EY.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29472/2/Titkos%C3%ADt%C3%A1si%20k%C3%A9relem.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29472/3/BA_TO_MATHE_MARK_ISTVAN_O305EY.pdf  |z Dokumentum-elérés