Szín- és illatmarketing kapcsolata a fiatal felnőttek fogyasztói magatartásával a McDonald’s esetében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Steinbach Eszter
Other Authors: Garamvölgyi Alexandra
Zsigmond-Heinczinger Dr. Száva
Format: Thesis
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
illatmarketing
innováció
McDonald's
színmarketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29484
Description
Abstract:A McDonald’s a világ vezető étteremhálózata, világszerte 37 ezer, Magyarországon közel 100 éttermük üzemel. A felhasznált marketingeszközeik közé tartozik a szín- és illatmarketing is, aminek alkalmazása manapság kezd egyre elterjedtebb lenni, ennek ellenére Magyarországon még mindig sok vállalat van, ami nem használja ki ezt a lehetőséget. Kutatásom célja megismerni a fogyasztók szokásait és véleményét az adott témában. Ennek érdekében a szekunder kutatás mellett primer kutatást végeztem, aminek keretében online kérdőíves megkérdezést alkalmaztam a 18 és 34 év közötti korosztályban. Az eredmények tudatában elmondhatom, hogy életkor és lakóhely szerint is nagyon vegyesek a fogyasztói megítélések, illetve vélemények a szín- és illatmarketing kérdésében McDonald’s esetében.