Távmunka és az otthoni munkavégzés (home office) lehetőségei, munkaszervezés kihívásai, hatékonyság kérdése. Egy Iskolaszövetkezet távmunkára való átállása és annak hatásai a 2020-ban kialakult vírushelyzet következtében.
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | home office otthoni munkavégzés pandémia távmunka vírushelyzet |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/29513 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg29513 | ||
005 | 20210316125545.0 | ||
008 | 210316suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Mészáros Tamara | |
245 | 1 | 0 | |a Távmunka és az otthoni munkavégzés (home office) lehetőségei, munkaszervezés kihívásai, hatékonyság kérdése. Egy Iskolaszövetkezet távmunkára való átállása és annak hatásai a 2020-ban kialakult vírushelyzet következtében. |c Mészáros Tamara |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Azért esett a választásom erre a szakdolgozati témára, mivel az idei évben számtalan új élethelyzettel kellett szembenéznie az emberiségnek, világszerte a márciusban megjelent járványhelyzet következtében. Ennek hatására nemcsak, hogy az emberiség napi rutinja felborult, de a munkakörülmények is teljes mértékben megváltoztak e külsőhatás következtében, amely minél gyorsabb reagálást és cselekedetet követelt annak érdekében, hogy mindenki a lehetőlegnagyobb biztonságban legyen. Úgy gondolom, hogy a téma aktualitását tekintve kutatásom során relatív és hasznos információkat tudhatok meg erről az időszakról a munkáltatói, illetve a munkavállalói oldalról egyaránt. Főként egy olyan cég esetében gondolom ezt érdekesnek, ahol a vírushelyzet előtt mondhatni egyáltalán nem volt jelen az home office-ban történőmunkavégzés, így valószínűsíthetően ebben az esetben még inkább nagy belsőváltozásokat követelt meg a kialakult helyzet. Ezen változásokról, illetve hatásairól szeretnék egy átfogó képet kapni, hogy miként zajlott a távmunkára való átállás folyamata menedzsmenti oldalról és ez személy szerint hogyan érintette a különféle területek munkafolyamatit és azok munkavállalóit. Természetesen a kialakult helyzet személyes megélésére is ki szeretnék térni a dolgozatom során, hiszen ebben a helyzetben az átalakult körülmények is nagy szerepet játszanak a munkavégzésben. Kutatásom során kvalitatív módszertant alkalmaztam, mivel úgy gondoltam, hogy ez a fajta módszertan bizonyul a leginkább hatékonynak e vizsgálat szempontjából. Ebből kifolyólag interjúkat, illetve kérdőívet alkalmaztam, melyeket a szakirodalmak alapján készítettem el. Az interjúkat az Iskolaszövetkezet elnökével, pénzügyi, illetve HR vezetőjével készítettem el, akik részt vettek az átállás folyamatában is. A kérdőívet pedig e-mailon keresztül küldtem ki kitöltésre a munkavállalók számára, amely végül 70%-os kitöltést eredményezett.A szakirodalmakat tekintve úgy gondolom, hogy széles körűbetekintést kaptam e témát illetően, kezdve a társadalomra gyakorolt pozitív hatásoktól, amely a munkába járás csökkenésből, esetlegesen megszűnéséből adódik. Másfelől a munkáltatók számára is számos előnnyel jár a távmunkában való foglalkoztatás, mivel így nem kell fenntartaniuk egy irodát a munkavállalók számára, amely következtében jelentős költségcsökkenést tudnak eredményezni. A munkavállaló számára pedig előnyös, ha egy számára megfelelően, kényelmesen kialakított munkakörnyezetben dolgozhat, emellett a munkába járási időt is meg tudj spórolni vagy esetleg hasznosan tudja eltölteni azt. Másfelől a távmunka lehetőséget ad a munka és a magánélet egyensúlyban tartására is.Kutatásom során is ezeket a tényezőket vizsgáltam meg a mintáim segítségével, majd pedig elemeztem és összehasonlítottam az eredményeket a szakirodalmakban taglaltakkal. Ezt követően pedig a konklúzió levonása következett a vizsgálat eredményeiből, amely akár egy következővizsgálatnak is lehet az előtere. | |
695 | |a home office | ||
695 | |a otthoni munkavégzés | ||
695 | |a pandémia | ||
695 | |a távmunka | ||
695 | |a vírushelyzet | ||
700 | 1 | |a Baross Levente |e ths | |
700 | 1 | |a Bereczky Dr. Klára |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29513/1/Szakdolgozat_M%C3%A9sz%C3%A1ros_Tamara_G6R2G1.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29513/2/BA_TO_M%C3%A9sz%C3%A1ros_Tamara_G6R2G1.pdf |z Dokumentum-elérés |