A vasúti káresemények ügyintézési folyamata a MÁV Zrt-nél

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Pécsi Gergely
Other Authors: Szigili Krisztina
Urvald Krisztián
Format: Thesis
Kulcsszavak:folyamatfejlesztés
káresemény
kártérítés
kérdőíves felmérés
MÁV Zrt.
szolgáltatás
vasúti közlekedés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29524
Description
Abstract:Bevezetés: A magyar vasúthálózatot igénybe vevő vasúti társaságok száma az elmúlt 15 évben megtízszereződött. E mellett magánszemélyek tömege is naponta érintkezik a vasúttal. Mindezek következtében nő az anyagi vagy személyi káresemények száma. A szakdolgozat célja: A MÁV Zrt. kártérítési ügyintézési folyamatában lévő nem optimalizált részfolyamatok felderítése és a folyamatba épített, informatikai fejlesztés kidolgozása, amely segíti a kártérítési ügyintézés folyamatát. Hipotézisek: A feldolgozott szekunder információk alapján kárügyintézés folyamata és az ezt kiszolgáló informatikai - kárnyilvántartó - rendszerek megfelelőek. A primer kutatásban megkérdezett ügyfelek (vasúttársaságok) elégedettek a kárügyintézés időtartamával. Vizsgálati módszereik: Szekunder információkból (törvények és rendeletek, MÁV Zrt. szabályzatok és belső anyagok, a MÁV Zrt. kárnyilvántartási rendszerei.) származó adatok feldolgozása. Primer kutatás kérdőíves felmérés formájában, amelyben 13 vasúttársaságot kérdeztem meg, hogy mit gondolnak a jelenlegi kártérítési folyamatról és mennyire elégedettek vele. Alkalmazott programok: Bizagi Process Modeler Version 2.6.0.4, Visual Studio 2015 Vesion 14.0.25431.01, C# , HTML. A fejlesztést desktop alkalmazásban valósítottam meg. Eredmények: A szekunder adatokból megismerhetővé vált a MÁV Zrt. jelenlegi kárügyintézési logikáját, és az ügymenet összetettségét. A kárigényeket jelenleg a MÁV Zrt. háromféle platformon vezeti (Microsoft Excel, SAP, kárnyilvántartó rendszer). A kárügyintézés legnagyobb hiányossága a hosszú átfutási idő. A primer adatokat tartalmazó kérdőívet 8 vasúttársaság küldte vissza. A kárbejelentés és az ügyintézés a vasúttársaságok számára nem optimális, mert a folyamat túl lassú és nem kapnak visszacsatolást. Következtetések, fejlesztési javaslatok: A feldolgozott szekunder és primer információk alapján kárügyintézés folyamata és a kiszolgáló informatikai rendszerek nem megfelelőek, így az 1. és a 2. hipotézisünk sem megalapozott. Az ügymenet és a kárnyilvántartó rendszerek módosítást igényelnek. Egyszerűbb informatikai fejlesztés: az Excel táblák integrálása a kárnyilvántartó rendszerbe. Önálló kárbejelentő/kárnyilvántartó rendszer fejlesztése. Első lépcsőjét, a kárbejelentés ügymenetét dolgoztam ki a bejelentéstől kezdve a PSZI-n levő regisztrációig, ún. desktop alkalmazás formájában. A folyamatba beépítettem visszacsatolási pontokat is. A tervezett kárnyilvántartó rendszer adatbázis szerkezete Microsoft SQL Server (MSSQL) A kárbejelentő rendszer fejlesztésének legfontosabb prognosztizálható előnyei a felhasználók és a MÁV Zrt. számára: a kárügyintézési folyamata lerövidül, az ügyintézés átláthatóvá, nyomon követhetővé válik, a felhasználó elégedettség nő, amely növeli a bizalmat a MÁV Zrt. irányába és ez a jövőben további üzleti előnyökkel jár.