A vasúti káresemények ügyintézési folyamata a MÁV Zrt-nél

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pécsi Gergely
További közreműködők: Szigili Krisztina
Urvald Krisztián
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:folyamatfejlesztés
káresemény
kártérítés
kérdőíves felmérés
MÁV Zrt.
szolgáltatás
vasúti közlekedés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29524

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29524
005 20210316125640.0
008 210316suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Pécsi Gergely 
245 1 2 |a A vasúti káresemények ügyintézési folyamata a MÁV Zrt-nél  |c Pécsi Gergely  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Bevezetés: A magyar vasúthálózatot igénybe vevő vasúti társaságok száma az elmúlt 15 évben megtízszereződött. E mellett magánszemélyek tömege is naponta érintkezik a vasúttal. Mindezek következtében nő az anyagi vagy személyi káresemények száma. A szakdolgozat célja: A MÁV Zrt. kártérítési ügyintézési folyamatában lévő nem optimalizált részfolyamatok felderítése és a folyamatba épített, informatikai fejlesztés kidolgozása, amely segíti a kártérítési ügyintézés folyamatát. Hipotézisek: A feldolgozott szekunder információk alapján kárügyintézés folyamata és az ezt kiszolgáló informatikai - kárnyilvántartó - rendszerek megfelelőek. A primer kutatásban megkérdezett ügyfelek (vasúttársaságok) elégedettek a kárügyintézés időtartamával. Vizsgálati módszereik: Szekunder információkból (törvények és rendeletek, MÁV Zrt. szabályzatok és belső anyagok, a MÁV Zrt. kárnyilvántartási rendszerei.) származó adatok feldolgozása. Primer kutatás kérdőíves felmérés formájában, amelyben 13 vasúttársaságot kérdeztem meg, hogy mit gondolnak a jelenlegi kártérítési folyamatról és mennyire elégedettek vele. Alkalmazott programok: Bizagi Process Modeler Version 2.6.0.4, Visual Studio 2015 Vesion 14.0.25431.01, C# , HTML. A fejlesztést desktop alkalmazásban valósítottam meg. Eredmények: A szekunder adatokból megismerhetővé vált a MÁV Zrt. jelenlegi kárügyintézési logikáját, és az ügymenet összetettségét. A kárigényeket jelenleg a MÁV Zrt. háromféle platformon vezeti (Microsoft Excel, SAP, kárnyilvántartó rendszer). A kárügyintézés legnagyobb hiányossága a hosszú átfutási idő. A primer adatokat tartalmazó kérdőívet 8 vasúttársaság küldte vissza. A kárbejelentés és az ügyintézés a vasúttársaságok számára nem optimális, mert a folyamat túl lassú és nem kapnak visszacsatolást. Következtetések, fejlesztési javaslatok: A feldolgozott szekunder és primer információk alapján kárügyintézés folyamata és a kiszolgáló informatikai rendszerek nem megfelelőek, így az 1. és a 2. hipotézisünk sem megalapozott. Az ügymenet és a kárnyilvántartó rendszerek módosítást igényelnek. Egyszerűbb informatikai fejlesztés: az Excel táblák integrálása a kárnyilvántartó rendszerbe. Önálló kárbejelentő/kárnyilvántartó rendszer fejlesztése. Első lépcsőjét, a kárbejelentés ügymenetét dolgoztam ki a bejelentéstől kezdve a PSZI-n levő regisztrációig, ún. desktop alkalmazás formájában. A folyamatba beépítettem visszacsatolási pontokat is. A tervezett kárnyilvántartó rendszer adatbázis szerkezete Microsoft SQL Server (MSSQL) A kárbejelentő rendszer fejlesztésének legfontosabb prognosztizálható előnyei a felhasználók és a MÁV Zrt. számára: a kárügyintézési folyamata lerövidül, az ügyintézés átláthatóvá, nyomon követhetővé válik, a felhasználó elégedettség nő, amely növeli a bizalmat a MÁV Zrt. irányába és ez a jövőben további üzleti előnyökkel jár. 
695 |a folyamatfejlesztés 
695 |a káresemény 
695 |a kártérítés 
695 |a kérdőíves felmérés 
695 |a MÁV Zrt. 
695 |a szolgáltatás 
695 |a vasúti közlekedés 
700 1 |a Szigili Krisztina  |e ths 
700 1 |a Urvald Krisztián  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29524/1/Szakdolgozat_dja7a0_P%C3%A9csi_Gergely.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29524/2/T%C3%A9mav%C3%A1zlat%20%C3%A9s%20%C3%B6sszefoglal%C3%A1s%20P%C3%A9csi%20Gergely.pdf  |z Dokumentum-elérés