Online marketing szerepe új márka bevezetésénél

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szőke Rebeka
További közreműködők: Takács Kitti
Zsigmond-Heinczinger Dr. Száva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:egyéni vállalkozás - egyéni vállalkozó
közösségi média
marketingstratégiák
márkaépítés
online marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29596
Leíró adatok
Kivonat:Összegzésképpen arra jutottam, hogy az internet forradalma az emberek közti kommunikációt és a marketinget gyökeresen megváltoztatta és átalakította. A szakirodalmi kutatás megerősítette azt a felvetésem, miszerint a közösségi oldalak teret nyertek az emberek mindennapi életében. A reklámok ereje is robbanás szerűen növekedett az influenszer fogalom megjelenésével karöltve. A kommunikáció egyre inkább digitalizálódik, és az eddigi egyirányú marketinget lassan teljesen felváltja a kétirányúság, és az igény, a valós idejű reakcióra. A vállalatoknak fel kell ismerni ezeket az igényeket és aktívan részt venni a közösségi média életében, hiszen így tudja legjobban megismertetni az értékesíteni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, így tudnak legegyszerűbben kapcsolatot teremteni a fogyasztókkal, ez egy teljesen új és korszerű lehetőség az üzleti kommunikáció megvalósítására. A vállalkozások és brandek vitatkozni és beszélgetni tudnak a fogyasztókkal különböző közösségi oldalakon, tehát a kölcsönös párbeszédben rejtőzik a jövője a marketingnek. Esély nyílik arra, hogy ne a vásárlókhoz, hanem a vásárlókkal beszéljenek a cégek, ezáltal maga a reklám is sokkal hatásosabb lesz. Ehhez azonban előre megalapozott, kidolgozott marketing stratégia szükséges, a vállalatnak, illetve márkának tudnia kell mi a terve és a célja, hiszen ennek megfelelően kell kialakítania a kommunikácót. Kutatásaim alapján valószínűnek tartom, hogy pár év elteltével a gyors digitalizálódásnak és innovációnak hatására a marketing mix természetes részévé fog válni a közösségi média. Szakdolgozatomban bemutattam szakirodalmi kutatással az online marketing fogalmát, szerepét a közösségi médiában és az emberek hétköznapjaiban egyaránt, továbbá a jövőbeli céljaimhoz kapcsolódó témák, mint a vállalkozás és brand építés, alaposan utána néztem. Ezen elméleti információk alapján tisztább képet kaptam a terveim megvalósításáról. A kérdőíves kutatásommal pedi kiderült számomra, hogy nem csak a 13-35, hanem a 40+-os és 50+os korosztály is aktívan tagja a social médiának és nyitottak a modern technika adta lehetőségekre. A kapott eredményeket kiértékelve látható, hogy valóban az Instagram áll az élen minden vizsgált korosztályban, mint közösségi média és reklámfelület. Az érdeklődés kezdetét vette, jelentős szereppel és befolyással bírnak a közösségi média felületek a felhasználók mindennapjaiban. Az online rendelés is egyre népszerűbbé válik, főként a jelenlegi vírushelyzetben nőtt meg az online rendelés szerepe és ennek hatására a legtöbb vállalat rákényszerül az online jelenlét fejlesztésére és növelésére, illetve a webshopok kialakítására és terjesztésére.