A digitalizáció hatásának elemzése az OTP Bank Nyrt-n keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Orsolya
További közreműködők: Pálfiné Biró Erika
Sándor Ágnes
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:banki ügyfél
digitalizálás - digitalizáció
innováció
korreláció-regresszió
környezetterhelés csökkentése
környezettudatosság
mobilbank
netbank
OTP Bank Nyrt.
papírfogyasztás
statisztikai adatelemzés
szén-dioxid kibocsátás
videókonferencia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29612

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29612
005 20210316130225.0
008 210316suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Nagy Orsolya 
245 1 2 |a A digitalizáció hatásának elemzése az OTP Bank Nyrt-n keresztül  |c Nagy Orsolya  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témája a digitalizáció hatásának elemzése az OTP Bank Nyrt-n keresztül. A szakdolgozat kiemelten a pénzintézet ügyfélkiszolgálásának színvonalára és környezettudatos működésére tett befolyásokat vizsgálja. A vizsgálandó hipotézisem: az OTP Bank Nyrt. a digitalizáció hatására környezettudatosabbá, az ügyfélkiszolgálása színvonalasabbá válik. A hipotézis vizsgálata előtt a dolgozatom egy elméleti hátteret nyújt az olvasó számára (több szemszögből) a digitalizálásról, a digitális transzformációról, az elektronikus dokumentumok jelentőségéről.  Ezt követően egy átfogó képet kap Magyarország, illetve a hazai bankszektor digitális fejlettségéről. 2020-ban Magyarország digitális fejlettségét mérő indexe nem esett messze az európai átlagtól. Az ország az internet-hozzáférés területén a legkiemelkedőbb, azonban lemaradásban van a digitalizáció területén. A hazai bankrendszer sem tér el az átlagos eredménytől, egy közepes digitális fejlettségi szint jellemzi ezt a szférát. A szakdolgozatomban a digitális transzformáció hatásának elemzése során főként a bank 2014-2019-es időszakára vonatkozó adatokat, illetve az IBM SPSS Statistics 24 alkalmazás korreláció- és lineáris regresszió elemzését használtam fel. Elsőnek a hitelintézet ügyfélkiszolgálásának színvonalára tett hatásokat vizsgáltam. Az OTP Bank az ügyfelek számára kényelmes, rugalmas, felhasználóbarát és egyszerű kialakításra törekszik a digitális eszközök tekintetében. Ezt igazolja az évente növekedő internet- és mobilbank felhasználók száma is. A digitalizáció hatásáról azt lehet elmondani, hogy az ügyfélkiszolgálás minőségére pozitív hatással volt, ugyanis a felhasználói szám növekedése mellett az ügyfelek is elégedetten nyilatkoztak a meglévő digitális szolgáltatásokról. A szakdolgozat kitért arra is, hogy a Simple by OTP alkalmazás jó hírneve hatással van-e a mobilbank ügyfeleinek számára. Másodjára a bank környezettudatos működésére tett hatásokat vizsgáltam. Ennek elemzése során szintén, főként a bank 2014-2019-es időszakára vonatkozó adatokat, illetve az IBM SPSS Statistics 24 alkalmazás korreláció- és lineáris regresszió elemzését használtam fel. Az OTP Bank a környezet megóvásának érdekében olyan alkalmazásokat és lehetőségeket kínál az ügyfelei részére, melyekkel az ügyintézés mobiltelefonról vagy személyi számítógépről, laptopról is elérhető, így ügyintéző közreműködése nélkül, papírfogyasztás mérséklésével valósul meg az ügykezelés. Az OTP Bank átlagosan évről-évre visszafogja a papírhasználat mennyiségét, ezt tovább igazolta a SmartBank felhasználók számának és a papírfogyasztás volumenének kapcsolata is. A szén-dioxid kibocsátás elemzése szempontjából, a szakdolgozat nem mutatott ki kapcsolatot a videókonferenciák számának és a kibocsátás mennyisége között, azonban az OTP Bank jelentései alapján az OTP csoport az online tárgyalásoknak köszönhetően 2020-ra több tízezer tonna személygépjárműből adódó szén-dioxid kibocsátást előzött meg. A szakdolgozat végén az elemzést összefoglalom, következtetéseket vonok le, valamint a saját álláspontomat is megfogalmazom. Összességében a dolgozat alapján elmondható, hogy érdemes belevágni a digitális lehetőségek kihasználásába, hiszen hatására az OTP Bank ügyfélkiszolgálásának színvonala szignifikánsan nőtt, valamint a bank környezettudatosabbá vált az elemzett időszakokban. 
695 |a banki ügyfél 
695 |a digitalizálás - digitalizáció 
695 |a innováció 
695 |a korreláció-regresszió 
695 |a környezetterhelés csökkentése 
695 |a környezettudatosság 
695 |a mobilbank 
695 |a netbank 
695 |a OTP Bank Nyrt. 
695 |a papírfogyasztás 
695 |a statisztikai adatelemzés 
695 |a szén-dioxid kibocsátás 
695 |a videókonferencia 
700 1 |a Pálfiné Biró Erika  |e ths 
700 1 |a Sándor Ágnes  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29612/1/Nagy_Orsolya_KNH2L6.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29612/2/BA_TO_nagy_orsolya_knh2l6.pdf  |z Dokumentum-elérés