Vállalkozás alapítása és a vállalkozói kedv napjainkban Magyarországon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mezei Bernadett
További közreműködők: Siklósi Dr. Ágnes
Verzárné Liszt Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:piackutatás
SWOT-elemzés
vállalati formák
vállalkozás alapítása
vállalkozói kedv
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29657

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29657
005 20210316130456.0
008 210316suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Mezei Bernadett 
245 1 0 |a Vállalkozás alapítása és a vállalkozói kedv napjainkban Magyarországon  |c Mezei Bernadett  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozat témájának választása során különös figyelmet kell fordítani arra, hogy egy számomra érdekes, hasznos témát dolgozzak fel, ezért esett a választásom a vállalkozások alapjaira és a vállalkozó kedvére. A bevezető részben leírom, hogy milyen tényezők befolyásolják a vállalkozások számát, mint a gazdasági válságot vagy egyéb külső tényezők. Ebben a részben a Központi Statisztikai Hivatal adataira támaszkodva, röviden elemzem a vállalkozások számát a 2014 és 2018 közötti időszakra. Egy vállalkozás indítása előtt fontos tisztában lenni azzal, hogy akik azok a tényezők, amik alapján lehet kategorizálni egy vállalatot, vagy, hogy melyikeket vállalják formában, akik közül válaszolnak a vállalkozók, ezekhez milyen követelményeknek kell megfelelnie, és hogy milyen előnyei vannak a különböző vállalatoknak. A tovább figyelembe véve, hogy hasznos lehet a piackutatás egy vállalkozás indítása előtt, mert ezekkel a lehetőségekkel felmérni a piacot, a piaci igényeket és a versenytársakat is. Megnevezem a nagyon ismert piackutatási formákat és azok előnyeit, hátrányait. Ebben a részben szó volt a kvantitatív és minőségi piackutatásról, valamint a primer- és szekunder adatgyűjtési módszerről. Ahhoz, hogy felmérjük mi is szükséges a vállalkozás indításához, nem elég a piackutatáshoz, a piaci megismeréséhez, hanem fontos az, hogy legyen egy üzleti terv, ami minden egyes között van, hogy mekkora induló tőkére van szükség a vállalkozásnak, valamint rövid és A hosszú távú terveket tartalmazzák a vállalkozások jövőjére. Ebben a részben a SWOT-elemzés hasznosságát és szempontjait ismertetik, ami a külső és belső vállalati környezet alapján állít fel egy elemzést a vállalkozásról. A dolgozatom harmadik részében az általam végzett kutatást elemzem, ami arra irányul, hogy felmérjem milyen a vállalkozó kedv ma, Magyarországon. Ehhez egy kérdőívet állítottam össze, amit az interneten juttattam el a kitöltőkhöz. Az eredményeket elemezem és a fontosabb információkat diagrammon szemléltetem. Ezt a gyakorlati helyét főkönyvelőjével készítettem egy interjúval, amellyel kapcsolatban kérdeztem, hogy mik a tapasztalatok a vállalkozások alapításával kapcsolatosan, valamint, hogy véleménye szerint milyen e-vállalkozói alapítás napjainkban. Ezután egy rutinos vállalkozóval készült interjú, akit szintén a saját tapasztalatairól kérdeztem, ami szakmájából adódóan más, mint a könyvelőé. A dolgozatomat egy rövid, lényegre törő összegzéssel zártam, 
695 |a piackutatás 
695 |a SWOT-elemzés 
695 |a vállalati formák 
695 |a vállalkozás alapítása 
695 |a vállalkozói kedv 
700 1 |a Siklósi Dr. Ágnes  |e ths 
700 1 |a Verzárné Liszt Katalin  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29657/1/Szakdolgozat_Mezei_Bernadett_NU1GFZ.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29657/2/BA_TO_Mezei_Bernadett_NU1GFZ.pdf  |z Dokumentum-elérés