A humán controlling megvalósulási gyakorlata és fejlesztési lehetőségei a KÉSZ cégcsoporton belül, különös tekintettel az elégedettségi felmérésre fókuszálva.

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pánczél Dávid László
További közreműködők: Ágoston Csilla Zsuzsanna
Németh Dr. Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:controlling
emberi erőforrás stratégia
HR stratégia
humán controlling
KÉSZ Holding
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29672
Leíró adatok
Kivonat:            A szakdolgozatom első felében a controlling elméleti kérdéseit tanulmányoztam. Arra a következtetésre jutottam, hogy a controlling szerteágazó tudomány, amely több területről származó átfogó ismeretet igényel. Kezdve a számviteltől, a menedzsment funkciókig. A fentartható fejlődés érdekében elengedhetettlen a vállalatoknak a munkaerő megőrzése és az emberi erőforrásokkal való gazdálkodás nyomon követése. Ezeknek az alakulását a humán controlling hivatott vizsgálni hosszú és rövid távú terveket készítve. A szakdolgozatomban elsődlegesen a KÉSZ stratégiai tervét mutatom be, részletesen kitérve annak elemeire és a munkavállalók által kitöltött elégedettségi felmérésre. A felmérés során összevetettem a későbbi adatokkal, amiből így már javalatokat tudtam tenni, hogy milyen változtatások szükségesek az elégedettségi szint javítására. A szakdolgozatom fő kérdésköreibe tartozik az emberi teljesítmény változékony mivoltának a monitorozása, elégedettségi felméréssel alátámasztva. Továbbá a humán controlling rendszereket ért változások, illetve a stratégiát ért változások a koronavírus járvány miatt. A HRBI rendszer ismertetésére is sor kerül, amely egy igazán jövőbe mutató információszolgáltató rendszer a humán controllerek eszköztárában.             A szakdolgozatomban igazolást nyert az a felvetés, hogy lehetséges az emberi teljesítmény mérése, de a teljesítmény az elégedettséggel szorosan összefügg. Az megállapítható, hogy a koronavírus okozta helyzet megváltoztatta az elégedettségi felmérésben vizsgálandó kérdésköröket, és a home office-hoz való hozzáállást.             Végezetül az adatok elemzése során kiderült, hogy a KÉSZ csoport, milyen intézkedések meghozatalával ért el sikereket a stratégia terén és a koronavírus okozta pánik kezelésében. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a KÉSZ vezetősége és menedzsmentje által meghozott intézkedések, példát mutathatnak más válsághelyzetben lévő vállalatoknak. Az intézkedésekre való pozitív reakció és vállalati kultúra létfontosságú egy nagyvállalat életében, ezért a HR-nek és a vezetőségnek közös célja, hogy megtartsa a jó, elégedett, elkötelezett munkaerőt.