A Z generáció munkavállalói attitűdjei a munkaerőpiacon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mizsei Dorina Petra
További közreműködők: Csongrádi Gyöngyi
Tóthné Juhász Mária
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitalizáció
generációk
munkaerőpiac
nemzedék
nemzedékek
X generáció
Z generációk
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29695

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29695
005 20210316130714.0
008 210316suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Mizsei Dorina Petra 
245 1 2 |a A Z generáció munkavállalói attitűdjei a munkaerőpiacon  |c Mizsei Dorina Petra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom során a Z generációt (1995 és 2009 között születettek) fogom tüzetesebben megvizsgálni és összehasonlítani az X generációval (1965-1979 között születettek). Választásom azért az úgynevezett Netgenerációra esett, mert mi vagyunk a világ első globális és digitális nemzedéke, akik (kis túlzással) beleszülettek a számítástechnika környezetébe. Az összehasonlításhoz a „szülei(n)ket” választottam, mert a két korosztály között nagyobb különbség van, mint a Z és az Y közt, valamint, mert ők az a generáció, akik jelenleg a legmagasabb számban vannak jelen a munkaerőpiacon, ők teljesen másképp nevelkedtek és feltételezem, hogy ezáltal más a munkához való hozzáállásuk. - hogy hogyan viselkednek a munkaerőpiacon, mi motiválja vagy demotiválja őket a munkára? Megnézem, hogy milyen véleménnyel van egymásról a két generáció, milyen sztereotípiák terjednek róluk és ezeket megerősítem, vagy megcáfolom. Ezt követően munkaerőpiac során érintőlegesen kitérek az esetlegesen felmerülő konfliktusokra és megoldásokra majd jobban belemélyedek a kutatási kérdésembe, melyben arra szeretnék választ kapni, hogy valóban van-e különbség a Z és X generáció munkavállalói magatartása és a munkához való hozzáállása között, illetve, hogy a Z generációs fiatalokat mi motiválja a munkára? Valamint, hogy a napjainkban egyre népszerűbb csapatépítő programok csökkenthetik-e a nézeteltérések kialakulását az egyes generációk között? A kutatásom célja az volt, hogy ráirányítsam a figyelmet a Z nemzedékre, akiknek legidősebbjei most lépnek be a munkaerőpiacra. A rájuk jellemző különleges tulajdonságok, személyiségjegyek és az a tény, hogy minden eddigi korcsoportnál kevesebben vannak, új kihívásokkal bír számukra és a munkaadók számára is. Továbbá, hogy a Z generáció hosszú távon akarjon dolgozni egy munkahelyen és ezt meg is tudják valósítani a későbbiekben. Mindezt úgy, hogy ne okozzon problémát a generációs szakadék a Z és X nemzedékek között a munkaerőpiacon. 
695 |a digitalizáció 
695 |a generációk 
695 |a munkaerőpiac 
695 |a nemzedék 
695 |a nemzedékek 
695 |a X generáció 
695 |a Z generációk 
700 1 |a Csongrádi Gyöngyi  |e ths 
700 1 |a Tóthné Juhász Mária  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29695/1/MizseiDorinaPetra_szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29695/2/MizseiDorinaPetra_szakdolgozat_t%C3%A9mav%C3%A1zlat_%C3%A9s_%C3%B6sszefoglal%C3%B3.pdf  |z Dokumentum-elérés